انتقال مجدد آیت مهرعلی بیگلو به زندان مرکزی تبریز

0
487

بنابه خبرهای دریافتی آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو عضو کمیته مرکزی یئنی گاموح، صبح روز پنج‌شنبه با درخواست شورای تامین امنیت استان وبا رضایت کامل دادستان و رئیس زندان شهرستان جلفا که بودن این فعال سیاسی در زندان شهرستان جلفا امنیت این شهر را تهدید می کند، دوباره به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالان حقوق بشرآذربایجان درایران، این فعال سیاسی به همراه ۴ تن دیگر درتاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲«پورباقر» قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریزاین فعالین سیاسی  را به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی، و تبلیغ علیه نظام به ۹ سال حبس تعزیری(جمعا۴۵ سال) محکوم کرده بود. احکام صادره در دادگاه بدوی، توسط شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر در تبریز به ریاست«قاضی ایمانی» عینا تایید شد.
این فعالان سیاسی به دنبال احکام ناعادلانه و دراعتراض به این حکم درتاریخ ۲۲ تیرماه سال ۱۳۹۲ ، به مدت ۲۸ روز دست به اعتصاب غذا زدند که در پی درخواست پیش‌کسوتان و فعالین حرکت ملی وهم‌چنین شخصیت‌هایی چون آیت الله بیات زنجانی به اعتصاب غذای خود پایان دادند. خاطرنشان می‌شود که درسال ۹۳ برای فرستادن فعالین به زندان شهرهای خود و خواسته های دیگر، یوروش مهرعلی بیگلو به مدت ۳۷ روز و لطیف حسنی به مدت ۵۲ روز برای بار دوم دست به اعتصاب غذا زدند.

از زمان روی کارآمدن حسن‌ روحانی سیستم قضایی وارگان‌های امنیتی فشار بر زندانیان‌سیاسی را بیشتر کرده تا چنین وانمود کنند، سیاست‌های‌شان در رفتار با منتقدان حکومت و زندانیان سیاسی عوض نشده و رئیس جمهور درایران مقامی تشریفاتی بوده و اختیاراتی ندارد.

گفتنی ست زندان مرکزی تبریز، زندانی غیر استاندارد است و اختلاط زندانیان سیاسی و عقیدتی با سایر زندانیان، شرایط پرخطر برای این زندانیان ایجاد کرده است. تا این زمان مسئولان قضایی و امنیتی به خواست زندانیان و فعالان مدنی توجهی نکرده اند و در تشدید شرایط حال زندانیان و خانواده های‌شان کوشیده اند.