انتقال اورانیوم غنی شده از ایران به روسیه به پایان رسید

0
397

طرف روسی در خروج اورانیوم غنی شده مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حل و فصل مسئله هسته ای تهران، مصوبه 14 ژوئن سال 2015 در وین به ایران مساعدت کرد.

در همین راستا وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد:

روز 28 دسامبررویداد پرمعنایی در چارچوب تدارکات برای اجرای عملی برجام رخ داد وبا مساعدت روسیه تمام اورانیوم غنی شده مقرر در برجام از ایران خارج شد. وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای تایید کرد که انتقال اورانیوم غنی شده از ایران به روسیه مطابق طرح برجام به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک،، در بیانیه گفته شده است: تمام اورانیوم غنی شده پیش بینی شده براساس توافقنامه روز 14 جولای وین برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران (برجام) از ایران به روسیه منتقل شده است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است:به این ترتیب شرایط اصلی و بسیار دشوار طرح برجام اجرا شده است که روند مقدماتی اجرای این طرح را به مرحله نهایی می رساند. در بیانیه آمده است: این نتیجه اقدامات گسترده و پرزحمت شرکت دولتی روس اتم روسیه و سازمان انرژی اتمی ایران است.وزارت خارجه روسیه از همه طرف های مساله هسته ای ایران دعوت به اتخاذ رویکرد سازنده کرده تا فرآیند اجرای عملی طرح برجام هرچه سریعتر آغاز شود.