انتقاد پرزیدنت ترامپ از تاثیر منفی اقدامات جمهوری اسلامی بر اقتصاد لبنان

0
191

پرزیدنت ترامپ ضمن قدردانی از کشورهایی که در کنفرانس کمک به سرمایه‌گذاری در لبنان شرکت کرده بودند، با این یادآوری که لبنان با چالش‌هایی بی‌شمار از جمله پذیرایی از موج بی‌سابقه آوارگان سوری ناشی از اقدامات جمهوری اسلامی و حزب الله مواجه است، موفقیت این کنفرانس را نشان دهنده دوستان بسیار لبنان و توانایی‌های بالقوه این کشور دانست.

رئیس جمهوری آمریکا با تبریک به شرکت کنندگان در کنفرانس سدر نسبت به نفوذ مخرب جمهوری اسلامی از طریق حزب الله هشدار داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به روابط نزدیک با مردم لبنان افتخار می‌کند و از تلاش‌های لبنانی‌ها برای تقویت نهادهای مشروع، گام برداشتن در مسیر توسعه و ایجاد اقتصاد آزاد و باز که در خدمت مردم لبنان باشد، حمایت می‌کند.

آمریکا حزب الله لبنان را سازمان تروریستی خوانده است. دولت پرزیدنت ترامپ در تلاش برای مهار فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی در سوریه و یمن، که از طریق حمایت از گروه‌های مسلح در لبنان، به منافع آمریکا و متحدانش در خلیج فارس نیز حمله می‌کنند، شش فرد و هفت شرکت مستقر در لبنان، عراق و آفریقا، وابسته به شبکه مالی نامشروع حزب الله لبنان را، تحریم کرده است.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان کنفرانس سدر را آغازی برای احیای اقتصاد لبنان خواند.

به گزارش صدای آمریکا؛ او گفت: «کنفرانس سدر امروز خاتمه نمی یابد بلکه آغاز روندی است برای مدرنیزه کردن اقتصاد لبنان، برای بازسازی زیرساخت‌ها و استفاده از توان بخش خصوصی که به رشد پایدار و ایجاد اشتغال برای مردم لبنان بینجامد.»