انتقاد لاریجانی از توهین‌ها به روحانی

0
252

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به وفاق ملی نیازمند هستیم گفت به کار بردن برخی عبارات نسنجیده در مورد مقامات مسئول در کشور و رییس جمهور کار نادرستی است.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در پاسخ به اخطار محمود صادقی نماینده تهران در انتقاد از اهانت به روحانی از تریبون رسمی کشور گفت: «اخطار و تذکر ایشان به معنایی وارد است چون در شرایط فعلی به وفاق ملی در درون کشور نیازمند هستیم.»

او تاکید کرد به کار بردن بر خی عبارات نسجیده در مورد مقامات مذکور در کشور و رییس جمهور کار نادرستی است و باید دقت لازم شود.

محمود صادقی عضو فراکسیون امید با استناد به اصل 113 قانون اساسی در اخطاری گفت: طبق این اصل پس از رهبری رییس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور است و ریاست قوه مجریه جز در مواردی که به رهبری مربوط می شود، برعهده ایشان است.

او افزود: «در روزهای اخیر در تریبونهای رسمی کشور اهانت صریح و اشکار به رییس جمهور شده آن هم در شرایطی که برای پیگیری تعهداتی که بیگانگان در توافق هسته ای به ما وارد کردند، لازم است از دولت پشتیبانی قاطع کنیم.»

نماینده تهران تاکید کرد: «حاکمیت یکپارچه در برابر بیگانگان را باید نشان دهیم از این رو اظهارات توام با اهانت به ریییس جمهور آن هم از تریبون رسمی کشور به معنای مخالفت آشکار با یکپارچکی نظام است. این مخالفت ها بر خلاف مصالح کشور می‌باشد.»

صادقی در پایان از رییس مجلس درخواست کرد که در نطق خود به این مساله اشاره کرده تا اجازه داده نشود تا دولت در برابر بیگانگان تضعیف گردد.

در هفته های اخیر برخی چهره ها و رسانه های اصولگرا شدید ترین حملات به حسن روحانی وارد کردند. تند ترین سخنان به حمید روحانی سخنران و تاریخ نویس اختصاص داشت که روحانی را با عمروعاص مقایسه کرده و او را ضد ولایت فقیه دانسته بود.