انتقاد از علی مطهری از تریبون نماز جمعه

0
198

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم دلایل شرمساری‌ها را بیان کنیم، مثنوی ۷۰ مَن خواهد شد گفت: نباید مردم را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنیم تا مسائل اصلی یادشان برود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به جریان دوقطبی انقلابی و ضدانقلابی که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: دشمن این دوقطبی را ایجاد کرده است تا انقلاب را از مسیر اصلی و اهداف کلان نظام اسلامی دور کند.

وی با تأکید بر اینکه باید بیدار و هوشیار بود تا شاهد بزرگ کردن مسائل فرعی در کشور نباشیم، عنوان کرد: سروصدایی که از لغو سخنرانی یک نماینده مجلس در مشهد ایجادشده و رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است، مردم را از اهداف اصلی دور می‌کند.

وی تصریح کرد: سخنرانی فردی که معیار شکن است و گاهی حریم ارزش‌ها را رعایت نمی‌کند، لغو شده است، چراکه با تشخیص نظام مشخص‌شده است که سخنرانی او اضطراب آفرین است، بنابراین نباید مردم را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنیم تا مسائل اصلی یادشان برود.

یعقوبی با اشاره به اینکه در مرکز استان نانوایی فعالیت دارد که نان نسیه به مردم می‌دهد و ۱۲ میلیون بدهی مردم را در دفتر خود ثبت کرده است، اظهار کرد: مردم پول‌ندارند نان بخرند، تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری، رکود اقتصادی، بلاتکلیفی مردم در مسکن‌های مهر، واردات کالاهایی از خارج که در داخل تولید دارند و خیلی از مسائل دیگر، این‌ها مایه شرمساری است.

خطیب نمازجمعه بجنورد بیان کرد: به خود بیاییم و به مردم آدرس غلط ندهیم و واقع‌بینانه‌تر و سنجیده‌تر حرف بزنیم، چراکه مطرح‌شدن این مسائل فرعی در داخل کشور، هم‌زمان با همایش عظیم اربعین از اهداف دشمن است.