انتقاد صادق لاریجانی از روحانی و علی لاریجانی

0
951

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه از موضع‌گیری روسای قوای مجریه و مقننه در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد اظهار تاسف و انتقاد کرد.

لاریجانی با تائید گزارش‌ها مبنی بر لغو این سخنرانی به دستور دادستان مشهد٬ به طور تلویحی موضع‌گیری حسن روحانی در این رابطه را «مایه شرمساری» دانسته است.

وی گفته که «دادستان مشهد بر حسب تشخیص خود و برخی اطلاعات که نهادها {اطلاعات سپاه} بهش داده بودند {این تصمیم} را گرفته است.»

لاریجانی افزوده «اما من از رییس جمهور که تمام قد به میدان آمد و قبل رسیدگی حکم خود را داد تعجب می‌کنم. کاش عجله نمی‌کردید تا رسیدگی شود.»

وی خطاب به روحانی گفته «آیا اینکه گفتید برای حفظ حقوق اساسی مردم این کار را کردید آیا برای رئیس قوه قضاییه صدق نمی‌کند؟ رئیس قوه قضاییه از مردم نیست؟»

تارنمای دیگربان گزارش کرد، لاریجانی افزوده «لغو سخنرانی یک نماینده یک مساله است اما شایعه علیه رئیس قوه را مسئول نبودید دفاع کنید؟»

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود سکوت حسن روحانی در برابر «اتهامات» یک نماینده مجلس علیه این قوه را «مایه شرمساری» ارزیابی کرده است.

وی همچنین از اظهارات علی لاریجانی٬ رئیس مجلس در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری «گلایه» کرده٬ اما گفته که وی «منصفانه‌تر» موضع‌گیری کرده است.

لاریجاتی گفته «عرض من به رییس مجلس این است به رئیس قوه قضاییه در مجلس تهمت زدند و سکوت کردید٬ البته من به دفاع شماها نیازی ندارم.»