انتقاد شدید خامنه ای از سیاست های حسن روحانی

0
173

علی خامنه‌ای در تازه‌ترین سخنرانی خود سه سیاست دولت حسن روحانی را به باد انتقاد گرفت و با آن‌ها به صراحت مخالفت کرد.

«نظارت استصوابی» شورای نگهبان٬ رابطه با آمریکا و حزب‌الله ایران سه موضوعی هستند که علی خامنه‌ای درباره آن‌ها مواضع کاملا متضادی با دولت یازدهم اتخاذ کرده است.

علی خامنه‌ای در پاسخ به این گفته روحانی که شورای نگهبان مرجع تائید صلاحیت‌ها نیست٬ گفته «نظارت استصوابی» این شورا بخشی از «حق‌الناس» است.

وی افزوده شورای نگهبان «چشم بینای مردم و نظام در انتخابات است» و برخی سخنان درباره نقش وزارت کشور و این شورا در انتخابات «بی‌منطق» است.

رهبر جمهوری اسلامی با دفاع از «سلامت» انتخابات در کشور در همه دوره‌ها مدعی شده که شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از «حق‌الناس» دفاع کرده است.

رئیس دولت دهم پیش‌تر گفته بود هیات اجرایی زیر نظر وزارت کشور مرجع تائید صلاحیت نامزد‌ها هستند نه شورای نگهبان.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های دولت یازدهم و برخی جریان‌های نزدیک به دولت درباره آمریکا و غرب گفته کسانی «سعی می‌کنند چهره بد‌تر از ابلیسِ آمریکا را فرشته نجات جلوه دهند.»

وی اضافه کرده «کدام عقل و وجدان اجازه می‌دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم؟»

خامنه‌ای گفته «شیطانی را که ملت از در بیرون کردند در صدد است از پنجره برگردد و ما نباید اجازه این کار را بدهیم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات علیه نیرو‌های حزب‌الله و محافظه‌کار نیز اشاره کرده و افزوده «عده‌ای مدام جوانان حزب اللهی را با تعابیری نظیر افراطی می‌کوبند که این کار بسیار غلط است.»

به گزارش دیگربان؛ برخی از مقام‌ها و رسانه‌های نزدیک به دولت در دو سال گذشته بار‌ها با انتقاد از رفتار نیرو‌های حزب‌الله آن‌ها را متهم به «افراطی‌گری» کرده‌اند.