انتقاد شدید حسین شریعتمداری از محمد جواد ظریف و هاشمی رفسنجانی

1
215

روزنامه کیهان که نزدیک ترین روزنامه به رهبر جمهوری اسلامی محسوب می شود در روز چهارشنبه طی مقاله ای به قلم حسین شریعتمداری سر دبیر این روزنامه با انتقاد از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره مواضع اخیر این دو نسبت به اسرائیل و آمریکا به شدت انتقاد کرده است

شریعتمداری در مقدمه مقاله خود نوشت :” این روزها، برخی از دولتمردان محترم کشورمان اصرار دارند که ابراز ناخشنودی توأم با عصبانیت نتانیاهو و سایر مقامات “رژیم صهیونیستی” از روند مذاکرات و اقدامات هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر به نیویورک را نشانه موفقیت‌آمیز بودن این سفر ارزیابی کنند و در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای خود با اشاره به دشمنی و کینه‌توزی رژیم اشغالگر قدس نسبت به ایران اسلامی، اعلام می‌دارند که اگر سفر نیویورک با موفقیت و دستاوردهای برجسته و درخور توجهی برای کشورمان همراه نبود، عصبانیت بارها اعلام شده نتانیاهو و هشدارهای پی در پی او به اوباما و سایر دولتمردان آمریکایی کمترین توضیح و توجیهی نداشت! مخصوصا آن که نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش بلافاصله بعد از بازگشت رئیس‌جمهور محترم کشورمان به ایران، با عجله راهی آمریکا شد و در آستانه سفر خویش اعلام کرد برای مقابله با روند جدید روابط ایران و آمریکا و هشدار نسبت به نزدیکی این دو کشور به یکدیگر عازم واشنگتن است!.

سرمقاله انتقادی حسین شریعتمداری در واکنش به اظهارات جواد ظریف در نیوریورک و برخی مواضع هاشمی رفسنجانی نسبت مسائل گفت وگو با غرب منتشر شده است.

شریعتمداری پس از انتقاد از وزیر خارجه ایران، از رفسنجانی نیز انتقاد کرده است وی در مقاله خود آورده است:”چند هفته قبل از سفر نیویورک و بعد از قطعی شدن این سفر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی – به عنوان یکی از استوانه‌های دولت جدید- در اقدامی عجیب و غیر منتظره اعلام کرد “ما، با اسرائیل سر جنگ نداریم. حالا اگر عرب‌ها جنگ کردند، ما کمک می‌کنیم”! آقای هاشمی با این اظهارنظر که بلافاصله بازتاب داخلی و خارجی گسترده‌ای یافت به رژیم اشغالگر قدس پیام داد دولت جدید از نظر حضرت امام که خواستار محو اسرائیل بود دست کشیده است! آیا غیر از این است؟!”.

وی اضافه می کند:” رئیس جمهور محترم کشورمان در نیویورک و به عنوان یک پیشنهاد اعلام کرد اسرائیل باید به معاهده NPT بپیوندد. این اظهارنظر که به نوشته روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” همه دیپلمات‌ها را مبهوت کرده بود، امتیاز بزرگی به رژیم صهیونیستی یعنی به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل بود! البته این اظهارات را می‌توان از نوع خطای بیان و سهواللسان تلقی کرد ولی متأسفانه این خطا تاکنون از سوی دولتمردان محترم تصحیح نشده است.آیا “رژیم صهیونیستی” باید از این امتیاز آنهم از زبان بلندپایه‌ترین مسئول اجرایی ایران اسلامی، عصبانی باشد؟!”.

این دومین بار است که در این هفته روزنامه کیهان به مسئولان و نزدیکان دولت روحانی حمله می کند روز یکشنبه نیز با انتقاد شدید از وزیر خارجه ایران سخنان او را مغایر نظر علی خامنه ای رهبر ایران دانست وی در این باره طی یاداشتی در صفحه اول روزنامه نوشت:”به نظر رهبر جمهوری اسلامی هولوکاست نه یک واقعیت که یک حادثه پنداری است”.

یاداشت روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در آمریکا و انتقاد از وی منتشرشده است. ظریف در گفت و گو با شبکه خبری آمریکایی “ای بی سی” گفته بود که برداشت غربی ها از آنچه در سایت انگلیسی رهبر جمهوری اسلامی آمده است اشتباه و ناشی از اشتباه در ترجمه است. او ادعا کرده بود که خامنه ای با اقدامات نازی ها در کشتار یهودیان مخالف است و آن را یک نسل کشی می داند.

روزنامه کیهان با یادآوری برخی رویدادهای زمان  خمینی و نفی ارتباط جمهوری اسلامی با اسرائیل وخرید اسلحه در جریان جنگ ایران عراق، به اظهارات اخیر وزیر خارجه پرداخته و نوشته است که :”محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه آمریکایی ضمن محکوم کردن هولوکاست آن را جنایتی فجیع خواند و گفت به کار رفتن اصطلاح “افسانه هولوکاست” در نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری ناشی از اشتباه در ترجمه بوده است!

این در حالی است که  رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ هجده اسفندهزار و سیصد و نود ضمن “افسانه” نامیدن هولوکاست آن را حادثه‌ای پنداری- نه واقعی- خواندند و فرمودند:”غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند، آنها چهارچوب هایشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم، او را زندان می‌اندازند، محکومش می‌کنند که چرا یک حادثه پنداری تاریخی را انکار میکنی؟ حالا گیرم پنداری هم نباشد- واقعی باشد- خیلی خوب، انکار یک حادثه واقعی تاریخی مگر جرم است؟ “
انتظار آن بود که وزیر محترم امور خارجه کشورمان به جای وادادگی در مقابل افسانه هولوکاست از موضع مطالبه‌ گرانه برخورد کرده و این پرسش منطقی که تاکنون بی‌پاسخ مانده است را مطرح می‌کرد که اگر هولوکاست واقعیت تاریخی دارد، چرا کشورهای غربی علی‌رغم ادعای واقع‌گرایی به هیچ مورخی اجازه بررسی و تحقیق درباره هولوکاست را نمی‌دهند و دانشمندان و محققان برجسته بسیاری را تنها به این جرم! که تحقیقات مستند آنها، از جعلی بودن هولوکاست پرده برداشته است زندانی کرده‌اند؟!”.

به گزارش العربیه؛ سردبیر کیهان در نهایت با رد ادعای دولتمردان ایران نسبت به عصبانیت اسرائیل از روند مذاکرات ایران وآمریکا نتیجه گیری کرده که اسرائیل از روند مذاکرات و به رسمیت شناخته شدنش بسیار خوشحال است و تنها برای فریب اذهان عمومی و تشویق مسئولان جمهوری اسلامی به ادامه مذاکرات دست به چنین شانتاژهایی زده است و در پایان مقاله اش نوشت:” به وضوح می‌توان دید تظاهر مقامات “رژیم صهیونیستی” به عصبانیت “نعل وارونه” است و هدف از آن، اولا؛ فریب اذهان عمومی در داخل و ثانیا؛ ترغیب و تشویق دولتمردان محترم به ادامه روال کنونی است! وگرنه با شرحی که گذشت نتانیاهو باید از خوشحالی در پوست خود نگنجد و با دم خود گردو بشکند! خوشبختانه اظهارات اخیر ریاست محترم جمهوری و برخی از همان دولتمردان را می‌توان و باید نشانه پی بردن آنان به محاسبه غلط پیشین تلقی کرد”.

مقاله قبلیآقای کاظمینی بروجردی درزندان دچار حمله قلبی شد
مقاله بعدیکمک ۵۰ میلیارد تومانی استانداری تهران برای توسعه آرامگاه امام علی
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...

1 نظر

  1. یکی نیست به این اقا بگه حالا تو این ۳۵ سال شما اقایون به کدوم یک از نطرات امام خمینی اهمیت دادید

    البته نطراتی که متعلق به دهها سال پیش است.

نظرات بسته است