انتقاد سیاستمدار جمهوری‌خواه از «انفعال» دولت بایدن در قبال جمهوری اسلامی و روسیه

0
220

کوری میلز، سیاستمدار جمهوری‌خواه و کاندیدای نمایندگی کنگره آمریکا از ایالت فلوریدا در انتخابات پیش رو، از «انفعال» دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال بحران اوکراین به شدت انتقاد کرد و هشدار داد که روسیه، جمهوری اسلامی و چین به دنبال «بلعیدن» جهان هستند.

میلز گفت درست است که سیاستمداران غربی تحرکات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را در قبال اوکراین محکوم می‌کنند، اما رژیم‌های جمهوری اسلامی و چین به جای محکوم کردن اقدامات خصمانه پوتین، از روسیه حمایت می‌کنند و به دنبال ایجاد «اتحاد ابرقدرت‌ها» هستند.

به گفته وی: «چیزی که در حال حاضر می‌بینیم، پیوندی جدید میان روسیه، چین و جمهوری اسلامی است، و تجدید حیات یک ابرقدرت بزرگ است. مشکل این است که آمریکا هنوز در مورد این تجدید حیات جدیت به خرج نداده است.»

میلز اشاره می‌کند که در حالی که روسیه آشکارا به استقرار پرشمار نیروهای نظامی خود در مرزهای اوکراین برای حمله به این کشور ادامه می‌دهد، چین تلاش می‌کند با استفاده از روش‌های «غیرجنگی» همچون کنترل منابع و اقتصاد و افزایش خاموش اندازه ناوگان خود در دریای چین جنوبی از آمریکا پیشی بگیرد.

العربیه به نقل از فاکس نیوز نوشت؛ این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی در جریان گفت‌وگوی خود از پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به «ناتو» نیز انتقاد کرد و گفت: «باید این حقیقت را هم در نظر داشته باشیم که ناتو سازمانی تا حدی فاسد است، و در برخی مراحل مورد نفوذ قرار گرفته است.»

میلز در نهایت تاکید کرد که روسیه با همراهی جمهوری اسلامی و چین در حال «غصب» سرزمین‌های دیگر است، و این امر یک خطر بزرگ «ژئوپولیتیکی» برای غرب ایجاد می‌کند، و لازم است آمریکا برای مقابله با تعرض روسیه به اوکراین و تجدید اتحاد ابرقدرت‌های استبدادی دست به اقدام جدی بزند.