انتقاد حمیدرضا جلایی‌پور از پاسخ‌گو نبودن اطلاعات سپاه درباره بازداشت ۴۰ روزه پسرش

0
284

پدر محمدرضا جلایی‌پور پس از گذشته ۴۰ روز بازداشت فرزندش گفت هنوز از علت بازداشت و اتهام او اطلاعی ندارد. به گفته حمیدرضا جلایی‌پور فرزندش در بند دو الف سپاه پاسداران به سر می‌برد و از زمان بازداشت تاکنون فقط پنج بار تماس تلفنی کوتاه با خانواده داشته است.

همچنین به گفته آقای جلا‌یی‌پور، فرزندش هنوز در مرحله بازجویی است و وکیل او اجازه ورود به پرونده را پیدا نکرده است. حمیدرضا جلا‌یی‌پور گفت: «پسرم ۲۰ روز اول در انفرادی بود و پس از آن به بندی که چند نفر دیگر هم حضور دارند منتقل شد. در این دوران هم‌بندی‌های متفاوتی داشته، مدتی با چند نفر از فعالان محیط زیست بود، مدتی با داعشی‌ها، مدتی با آقای محمدعلی طاهری و این روزها هم با آقای مشایی هم بند است.»

حمیدرضا جلایی‌پور، جامعه‌شناس و مدیر مسوول روزنامه توقیف شده جامعه درباره وضعیت فرزندش که از تاریخ ۲۹ فروردین ۹۷ در بازداشت به سر می‌برد گفت: «محمدرضا تاکنون فقط پنج بار تماس تلفنی کوتاه داشته که در حد احوالپرسی بوده، ما بارها تقاضای ملاقات دادیم که موافقت نشده است. برای او وسایلی مانند کتاب و پول فرستادیم که به او در زندان تحویل داده‌اند.»

پدر محمدرضا جلایی‌‌پور در ادامه گفت: «۴۰ روز از بازداشت او گذشته، آیا این مدت برای بازجویی کافی نبوده تا دادگاه تشکیل دهند و یا آزادش کنند. من انتظار خاصی جز اجرای قانون برای فرزندم ندارم و اینکه زودتر وضعیتش روشن شود.»

محمدرضا جلایی‌پور فعال سیاسی روز ۱۹ فروردین ۹۷ هنگام خروج از منزل محمد خاتمی رییس جمهور سابق جمهوری اسلامی بازداشت شد و پس از آن به همراه ماموران به خانه پدریش برای تفتیش خانه و ضبط وسایلی منتقل شد. او از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برد و نه تنها قوه قضاییه بلکه سپاه پاسداران که مسوول بازداشت اوست جوابی به علت بازداشت و اتهام او نداده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ محمدرضا جلا‌یی‌پور پیش از این در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بازداشت و با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. در آن زمان او سخنگوی کمپین «پویش موج سوم» برای حمایت از خاتمی و موسوی در انتخابات ۸۸ و فعال در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود.