انتقاد تند فنایی از سرمربی استقلال: شخصیت قلعه‌نویی را همه می‌شناسند

0
215

کارشناس داوری فوتبال به انتقادهایی که سرمربی تیم استقلال نسبت به وی داشت واکنش نشان داد و با ابراز تاسف از اظهارات قلعه‌نویی گفت: من فکر می‌کنم که او تحت فشار است که این حرف‌ها را می‌زند. از وقتی نکونام آن حرف‌ها را زد سیستم فکری قلعه‌نویی به هم ریخته است.

 نسبت به اظهارات امیر قلعه‌نویی علیه خود واکنش نشان داد و از رفتارهای سرمربی تیم استقلال به شدت انتقاد کرد. فنایی در برنامه نود این هفته بازی تیم‌های سپاهان و استقلال را کارشناسی کرد و تاکید بر آن داشت پنالتی که فغانی در آن مسابقه علیه استقلال گرفته تصمصمیم درستی بوده است با جبهه‌گیری تند قلعه‌نویی علیه خود مواجه شد.

به گزارش مهر؛ این کارشناس در مورد اظهارات قلعه‌نویی را اینگونه پاسخ داد:

آنها خودشان را خالی می‌کنند

من درباره حرف‌های قلعه‌نویی نمی‌خواهم زیاد حرف بزنم. بگذارید آنها هر چیزی که می‌خواهند بگویند. من فکر می‌کنم که آنها خودشان را با بیان این حرف‌ها خالی می‌کنند. البته من یک سوال دارم. آیا این حرف‌های قلعه‌نویی برای شما قابل باور است؟‌ همه از قلعه‌نویی و رفتارهایش شناخت دارند و می‌دانند واقعیت رفتاری وی چگونه است بنابراین بگذارید هر چه می‌خواهد بگوید.

نکونام فکر او را به هم ریخته است

به نظرم مدتی است که قلعه‌نویی از نظر ذهنی به هم ریخته است. از وقتی که نکونام آن حرف‌ها را علیه وی زد کاملا سیستم فکری قلعه‌نویی بهم ریخته شد. حالا ما شانس آوردیم که استقلال بازی را برد وگرنه زمین و زمان را به آتش می‌کشیدند که ما باعث شدیم استقلال نتیجه نگیرد. در این شرایط مردم بهترین قاضی هستند. شخصیت او را همه می‌شناسند. طرفداران استقلال هم بسیار باشعور هستند و هرجا که می‌رویم کاملا این موضوع را در رفتارهای هواداران استقلال می‌بینیم.

40 سال فاصله تخصصی با قلعه‌نویی

فنایی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر افزود: استنباط من این است که این دوستان همواره به دنبال منافع شخصی خودشان هستند. نگاه من این است که همواره باید احترام به یکدیگر متقابل باشد ولی چرا این کار را انجام نمی‌دهیم؟ ما هرگز در کار مربی دخالت نمی‌کنیم و به خودمان اجازه هم نمی‌دهیم که بگوییم آقای قلعه‌نویی ارنج شما اشتباه بوده یا تعویضی که انجام دادید درست نبود. شاید هم از نقاط ضعف تیم شناخت داشته باشیم ولی هرگز حرفی نمی‌زنیم. امثال قلعه‌نویی بدانند که فاصله تخصصی ما با آنها 40 سال است. من 40 سال در داوری بوده‌ام و 40 سال فاصله تخصصی با قلعه‌نویی دارم.

قلعه‌نویی بزرگ نیست

ایشان باید این مسایل را بداند تا درباره داوری صحبت نکند. قلعه‌نویی اگر می‌خواهد بزرگ باشد باید درباره داوری و این مسایل صحبت نکند. بزرگ بودن وی کاملا مصنوعی است. او برای رسیدن به منافع خودش می‌خواهد همه را له کند و جلو برود. صحبت کردن در این باره خوب نیست و بهتر است سکوت کنم. ارباب جراید در این باره بهتر از هر کسی می‌توانند اظهار نظر کنند.

بی‌جهت در دنیا به ما کرسی ندادند

پیشکسوت داوری در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر افزود: ما هم بی‌جهت در داوری دنیا دارای کرسی نشده‌ایم. همینطوری بازی‌های بزرگ را به ما نداده‌اند. شک نداشته باشید اگر توانمندی نداشته باشیم به ما قضاوت در دیدارهای بزرگ را نمی‌دهند. ما باید خوش اخلاق باشیم و به هم احترام بگذاریم. من هیچ وقت دنبال پست و مقام نبوده‌ام و برای همین همیشه سرم را بالا گرفتم. من به نظر همه احترام می‌گذارم و فقط نظر شخصی خودم را می‌گویم. تجربه و تخصص 40 ساله خودم را به کار می‌گیرم و اظهار نظر می‌کنم.

برای کارشناسی پولی نمی‌گیرم

امثال قلعه‌نویی بدانند که ما اگر کارشناسی می‌کنیم نه پولی می‌گیریم و نه دستمزدی. هیچ وقت نمی‌گوییم که ما را برای کارشناسی در رسانه‌ها انتخاب کنند بلکه باید آنقدر توانمند باشیم که ما را برای این کار انتخاب کنند. من همیشه اینگونه فکر کرده‌ام.7

بازی با شخصیت مردم

محمد فنایی در بخش پایانی گفتگویش با خبرنگار مهر گفت: قلعه‌نویی وقتی عصبانی می‌شود دین و خدا را هم در نظر نمی‌گیرد. او با شخصیت مردم بازی می‌کند. آقای قلعه‌نویی با شخصیت همه بازی می‌کند. من فکر می‌کنم که حتما به او فشارهایی وارد می‌شود که اینگونه رفتار می کند و این حرف‌ها را می زند. اگر او می‌گوید که برای گرفتن پست کارشناس برنامه می‌شوم در شان خودش حرف زده است و فقط می‌توانم بگویم که متاسفم!