انتقاد الیور استون از رفتار آپارتایدی جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا

0
228

اولیور استون کارگردان مطرح آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی، نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داده و آنها را طرفدار آپارتاید دانست.

 الویر استون کارگردان آمریکایی مخالفت‌های نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا نسبت به سیاست‌های باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، جمهوری خواهان را نژادپرست خواند و گفت: نمی‌دانم چرا جمهوری‌خواهان سفیدپوست مجلس سنا چنین رفتارهای عجیب و غریبی دارند. موضع‌گیری‌های آنها در برابر اوباما رئیس جمهور سیاه‌ پوست ما، این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که در یک سرزمین آپارتایدی زندگی می‌کنیم. انگار آنها هنوز برای حقوق سفیدپوستان در آفریقای جنوبی مبارزه می‌کنند. شاید هم به شدت ترسیده باشند.

کارگردان “متولد چهارم جولای” و “وال استریت” در ادامه افزود: بی عدالتی‌های جمهوری‌خواهان ما را روز به روز از دموکراسی دور می‌کند. دو سال پیش باراک اوباما با رای بالایی رییس جمهور شد اما مجلس همچنان در اختیار جمهوری خواهان است. آنها با همان شدتی که از قانون حمل اسلحه دفاع می کنند، پیگیر حقوق سفیدپوستان نیز هستند.

به گزارش سینما خبر به نقل از بریتبارت،این کارگردان 67 ساله در پایان اظهار کرد: سفیدپوست‌های جمهوری‌خواه تنها به دنبال بی ارزش کردن آرای سیاه پوستان و اسپانیایی‌های ساکن آمریکا هستند. آنها از قدرت گرفتن نژادهای غیرسفیدپوست به شدت می ترسند.