انتشار تصویر گروگان سربریده شده ژاپنی، در دستان گروگان دوم

0
364

حساب های کاربری منتشر کننده اخبار داعش در فضای مجازی، تصویری را از ” کونجی گَتو جُگو” روزنامه نگار ژاپنی منتشر کردند که مقابل دوربین، دو قطعه عکس، از جمله تصویر سربریده شده ” هارونا یوکاوا”، دیگر گروکان ژاپنی داعش را در دست دارد.
داعش هفته گذشته ویدئویی از دو گروگان ژاپنی منتشر کرد و از دولت ژاپن 200 میلیون دلار باج خواست، یعنی معادل مبلغی که ژاپن متعهد شده بود که به ائتلاف ضد داعش کمک کند.
به گزارش رادبو جی بی، دولت ژاپن این گروگان گیری را ظالمانه و غیر قابل بخشش خواند و خواستار آزادی گروگان ها شد، اما شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش به تروریست ها باج نخواهد داد.
همزمان ویدئوی تایید نشده ای، منتسب به ” کونجی گَتو جُگو” نیز منتشر شده که در آن فردی به زبان انگلیسی از دلتنگی برای خانواده اش می گوید و از مردم و همکاران خود می خواهد با فشار آوردن بر دولت ژاپن، ترتیب معاوضه او را با ساجده ریشاوی بدهند.  فرد تهدید کننده در این ویدئو، همان جلاد سیاه پوش چپ دست داعش ” عبدالمجید عبد البری ” است که پیش از این سر از تن جیمز فولی و استیون ساتلاف امریکایی، و دیوید هینس و آلن هنینگ بریتانیایی جدا کرده و رسانه ها چهره بدون نقاب او را نیز منتشر کرده اند.

عبدالمجید عبد البری، جلاد سیاه پوش داعش
عبدالمجید عبد البری، جلاد سیاه پوش داعش

البری در این ویدئو بهای آزادی هر یک از این گروگان ها را 100 میلیون دلار اعلام کرده و خطاب به مردم ژاپن می گوید که 72 ساعت فرصت دارند تا به دولت شان برای پرداخت مبلغ درخواست شده فشار بی آورند.  کنجی گَتو جُگو روزنامه نگار مستقل ژاپنی است که برای پوشش اخبار سوریه به این کشور رفته بود.
در حالی که دولت و رسانه های ژاپن صحت ویدئوی منسوب به سر بریدن گتوجکو را مورد تردید قرار داده اند، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، روز یکشنبه در بیانیه ای، “قتل وحشیانه یک گروگان” را محکوم کرد.