انتخاب بهترین فیلمنامه‌های تاریخ تلویزیون..

0
194

انجمن نویسندگان آمریکا فهرست 101 فیلمنامه تلویزیونی برتر تاریخ را منتشر کرد.

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) سریال جنایی و تبهکاری «خانواده سوپرانو» را به عنوان بهترین سریال تاریخ از نظر فیلمنامه انتخاب کرد.

این سریال ماجرای تبهکاری است که تحت درمان روانی قرار می‌گیرد و در فاصله سال‌های 1999 تا 2007 از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد. سرپرست نویسندگان این سریال دیوید چیس بود.

سریال کمدی «سینفلد» در رتبه دوم ایستاد و سریال کمدی «مش» (M*A*S*H) با موضوع جنگ کره هم یکی از پنج سریال اول این رتبه‌بندی شد.

سریال «Mad Men» تنها سریالی است که در حال حاضر روی آنتن است و در میان 10 سریال برتر این فهرست قرار گرفته، این سریال هفتم شده است. نیمی از سریال‌های این فهرست 101تای در 10 سال گذشته روی آنتن رفته‌اند.

از میان سریال‌های جدیدتر فهرست می‌توان به «Breaking Bad» و «30 راک» اشاره کرد که در میان 20 سریال برتر هستند.

از جمله سریال‌های محبوب این روزها در فهرست می‌توان به «بازی تاج و تخت» در رتبه چهلم و «میهن» در رتبه چهل و هشتم اشاره کرد.

موفق‌ترین سریال بریتانیایی این فهرست «دانتن ابی» است که در رتبه چهل و سوم ایستاده است. نسخه بریتانیایی سریال «اداره» در رتبه پنجاهم قرار گرفته و نسخه آمریکایی این سریال شصت و ششم شده است.

اولین سریال انیمیشن این فهرست «سیمپسون‌ها» است که در رتبه یازدهم قرار گرفته است.

Skärmklipp

این فهرست 101تایی تنوع بسیاری دارد و سریال‌های کمدی و برنامه‌های مصاحبه‌ای و سریال‌های کودکان هم در آن جا دارند.

در رای گیری برای انتخاب بهترین‌های تلویزیون اعضای انجمن نویسندگان غرب و شرق آمریکا شرکت کرده‌اند.

کریس کیسر، رئیس انجمن نویسندگان غرب آمریکا و مایکل وین‌شیپ، رئیس انجمن نویسندگان شرق آمریکا در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «این فهرست تنها ادای احترامی به بهترین‌های تلویزیون نیست، بلکه گرامیداشت تمام نویسندگانی است که دل و ذهنشان را وقف اعتلای نویسندگی کردند.»

«تمام این سریال‌ها با کلمات نویسندگان آنها شروع شده‌اند و با همت نویسندگانی که به گروه نویسندگی پیوستند یا فقط متن یک اپیزود را نوشتند روی آنتن باقی ماندند.»