انتخاب بانوی ایرانی به‌عنوان مدیر شایسته در عرصه گردشگری

0
347

اتحادیه اروپا برای نخستین بار جایزه‌ “شایستگی مدیریت” را به یک بانوی ایرانی کارآفرین در حوزه گردشگری اعطا می‌کند.
به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۴ برنامه‌ای را با عنوان «شایستگی مدیریت» توسط کمیسیون کارآفرینی، به پشتیبانی پارلمان این اتحادیه آغاز کرده که بر اساس شاخص‌هایی چون کارآفرینی، نوآوری، برندسازی، توسعه صنایع خانگی، توسعه صنایع دستی، مشتری‌مداری، رعایت محیط زیست و ارزش‌های انسانی با درنظر گرفتن مسؤولیت‌های اجتماعی، بانوان کارآفرین را از میان کشورهایی حتی خارج از این اتحادیه انتخاب می‌کند.

سهیلا پیرمرادیان که از سال ۱۳۷۸ فعالیت در صنعت گردشگری را آغاز کرده هم‌اکنون مدیریت یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران را به عهده دارد. او پیش از این، نزدیک به ۱۵ سال راهنمای تورهای گردشگران ایتالیایی زبان در ایران بود که به واسطه نوع فعالیت‌ها و کارآفرینی که در صنعت گردشگری ایران داشته، از سوی اتحادیه اروپا به عنوان مدیر شایسته و کارآفرین شناخته شده است. تحصیلات پیرمرادیان در زمینه‌ زنان و مامایی در کشور ایتالیا بوده که در رشته‌ی مدیریت نوین نیز تحصیلات تکمیلی داشته است.

این جایزه برای نخستین‌بار است که از سوی برنامه‌ شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا به زنان کارآفرین ایرانی اهداء می‌شود.

عظیم فضلی‌پور، نماینده اتحادیه اروپا در برنامه شایستگی مدیریت (EBC*L) در کشورهای فارسی‌زبان است که حدود دو ماه پیش گفته بود، در پی رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای ایران، برنامه‌ی شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا (EBC*L) تصمیم گرفته است برای نخستین‌بار جایزه‌ زنان کارآفرین را به بانوان ایرانی اعطاء کند.

اتحادیه اروپا سوم نوامبر (۱۳ آبان) در قالب این برنامه از ۱۰۰ زن کارآفرین و خلاق که در تمام حوزه‌های اقتصادی فعالیت دارند، به عنوان مدیر شایسته تقدیر خواهد کرد.

نحوه‌ انتخاب و معرفی بانوان کارآفرین به عنوان مدیر شایسته از سوی اتحادیه اروپا طبق اظهارات فضلی‌پور به این شکل بوده که نخست درخواست متقاضیان به اتاق‌های بازرگانی، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای فعال ارسال شده، سپس اشخاص واجد شرایط به دفتر مرکزی EBC*L معرفی و پس از بررسی‌های مرحله‌ای، اسامی نهایی به دفتر مرکزی در اتریش اعلام شده‌اند که در نهایت از میان تمام کشورهای شرکت‌کننده، ۱۰۰ مدیر کارآفرین برگزیده شده‌اند.

سهیلا پیرمرادیان ـ بانوی کارآفرین منتخب برنامه شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا ـ در این‌باره به ایسنا گفت: همه چیز از یک ایمیل شروع شد، من هم تا قبل از آن از این برنامه‌ی اتحادیه اروپا اطلاعی نداشتم، وقتی به دفتر نمایندگی این برنامه در تهران مراجعه کردم متوجه شدم که اتحادیه اروپا هر سال از میان زنان کارآفرین، مدیر شایسته انتخاب می‌کند، اما این نخستین بار است که ایران به این برنامه اضافه شده است. به استناد اطلاعات نماینده‌ این برنامه در تهران، قرار بود امسال (۲۰۱۶) بیش از ۱۰ زن کارآفرین از میان کشورهای فارسی زبان (ایران، تاجیکستان و افغانستان) به اتحادیه اروپا معرفی شوند تا براساس شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی نهایی قرار گیرند.

به گفته‌ او، بررسی برای انتخاب مدیر شایسته در میان زنان کارآفرین از مسیرهای مختلفی صورت می‌گیرد و اقداماتی که در دوران فعالیت حرفه‌ای صورت گرفته معیار مهم و به مراتب اثرگذار است.

این فعال گردشگری ادامه داد: در بررسی‌های اتحادیه اروپا، میزان کارآفرینی و خلاقیت اهمیت دارد. برای همین فکر می‌کنم این انتخاب به خاطر حضور مستمر و پررنگ‌ شرکتی که در زمینه گردشگری تاسیس کرده‌ام، در نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده و همینطور گردشگرانی که به ایران جذب کرده‌ایم و متناسب با آن ارزآوری داشته‌ایم. مجریان این برنامه‌ی اتحادیه اروپا معتقدند، به عنوان یک کارآفرین، صنعت گردشگری را به معنای واقعی در ایران پیاده کرده‌ایم و به همان میزان ارزآوری مناسبی برای کشورمان داشته‌ایم.