امید بهروزی از حق ملاقات خود انصراف داد

0
176

امید بهروزی از وکلای زندانی دراویش که به تازگی از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۷ زندانیان عادی منتقل شده است، به دلیل اجبار مسئولین زندان مبنی بر استفاده از لباس فرم زندان، از حضور در سالن ملاقات خودداری کرد.

امید بهروزی که به تازگی به بند زندانیان عمومی منتقل شده است، صبح روز یکشنبه، به علت اجبار مسئولین زندان اوین بر پوشیدن لباس فرم زندانیان در هنگام ملاقات، این اقدام را خلاف قوانین و آیین نامه‌های زندان دانست، و از حضور در سالن ملاقات امتناع کرد.

گفتنی است بر طبق آیین نامه شورای طبقه بندی زندان استفاده از لباس زندان برای زندانیان سیاسی عقیدتی مجاز نیست.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، این درویش زندانی و وکیل دادگستری نزدیک به دو سال است که به دلیل پیش شرط استفاده از دسبند و لباس زندان برای اعزام به مراکز درمانی از رسیدگی پزشکی محروم است. به طوری که روز گذشته مجذوبان نور با انتشار گزارشی از وضعیت جسمی این درویش از شدت یافتن بیماری‌های متعدد وی که از محرومیت دوساله وی از درمان ناشی شده است، خبر داد.

فشار بر دارویش منتقل شده به بندهای زندانیان عادی به همین جا ختم نمی‌شود به طوری که آن‌ها حتی از صحبت و احوالپرسی با سایر زندانی‌های سیاسی و دراویش محبوس در‌‌ همان بند نیز منع می‌شوند و تمام کارهای روزانه و تماس‌ها و ارتباط‌های آنها به شدت از طریق زندانی‌های گماشته شده کنترل می‌شود.

این وکیل دادگستری که پروانه وکالت وی در جریان دفاع از دراویش باطل شد، با حکم قاضی صلواتی به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.