الیور استون مجموعه تلویزیونی می سازد

0
313

الیور استون به عنوان کارگردان و تام فانتانا در جایگاه فیلمنامه نویس، اولین اپیزود از مجموعه تلویزیونی «زندگی شیرین» را با یکدیگر می سازند.

الیور استون کارگردان صاحب نام آمریکایی قرار است اولین اپیزود از یک مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کند، او در این پروژه که «زندگی شیرین/Dolce Vita» نام دارد با تام فانتانا تهیه کننده و فیلمنامه نویس برنده جایزه اِمی همکاری می کند.

کمپانی ای‌وان (eOne)، کانال مدیاسِت ایتالیا و کمپانی دلارنتیس تهیه این مجموعه نمایشی را که به بررسی زیرپوست شهر رم در دهه ۵۰ میلادی می پردازد بر عهده دارند. این اثر ربطی به فیلم کلاسیک «زندگی شیرین» (۱۹۶۰) ساخته فدریکو فلینی ندارد، هر چند گفته می شود ممکن است برخی مناطق پرزرق و برق نشان داده شده در فیلم فلینی نیز در این مجموعه نمایش داده شود.

این پروژه با الهام از کتاب «مرگ و زندگی شیرین: جنبه تاریک رم در دهه ۵۰» اثر استفن گاندلِ تاریخدان ساخته می شود. کتاب «مرگ و زندگی شیرین» درباره قتل پر سر و صدای ویلما مونتسی ۲۱ ساله در سال ۱۹۵۳ و فساد و شکاف طبقاتی موجود در جامعه ایتالیا است؛ قتلی که تصویر ارائه شده از زندگی شیرین ایتالیای پس از جنگ جهانی دوم را مخدوش کرد.

فانتانا خالق مجموعه های تلویزیونی «اُز» و « قتل:‌ زندگی در خیابان» فیلمنامه این پایلوت (یک قسمت مستقل از یک مجموعه تلویزیونی که به صورت آزمایشی ساخته می‌شود تا احتمال موفقیت مجموعه مشخص شود) را می نویسد و الیور استون نیز آن را کارگردانی خواهد کرد. فانتانا و استون هر دو به عنوان مدیر تولید نیز در این مجموعه تلویزیونی فعالیت می کنند.

این برای اولین بار است که الیور استون کارگردانی یک مجموعه تلویزیونی نمایشی را برعهده می گیرد، او پیش از این چندین مجموعه مستند را برای تلویزیون کارگردانی و نویسندگی کرده است که آخرین آن ها مستند چهار قسمتی «مصاحبه های پوتین» است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مارتا دلارنتیس، مارکو بلاردی، للو مونته‌ورده و بری لویسنون از دیگر مدیران تولید این مجموعه هستند.