الیوت آبرامز: رژیم جمهوری اسلامی ارتباطی قوی با سازمان القاعده دارد

0
121

الیوت آبرامز نماینده ویژه ایالات متحده در امور رژیم جمهوری اسلامی و ونزوئلا شنبه 21 نوامبر 2020 گفت ایران کشوری است که تصمیم به گسترش هرج و مرج و تروریسم در منطقه خاورمیانه گرفته و روابط تنگاتنگی با سازمان القاعده دارد.

نماینده ویژه ایالات متحده در امور رژیم جمهوری اسلامی و ونزوئلا شنبه طی گفتگوی ویژه با بخش انگلیسی «العربیه‌.نت» ضمن اشاره به ارتباط قوی میان رژیم جمهوری اسلامی و سازمان القاعده تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی از همکاری با عناصر القاعده که آنها هم در منطقه فعالیت تروریستی می‌کنند سود می‌برد و این موضوع عجیبی نیست زیرا که ارتباطاتی میان این دو وجود دارد.

آبرامز افزود که رژیم جمهوری اسلامی تصمیم به گسترش آشوب و تروریسم در منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق گرفته و از کار با عناصر القاعده که فعالیت‌های تروریستی در منطقه می‌کنند سود می‌برد.

آبرامز افزود که «رژیم جمهوری اسلامی می‌خواهد از عدم ناپدید شدن سازمان القاعده از منطقه مطمئن شود زیرا که قصد ادامه حملات به اشخاص و کشورهایی را دارد که پیش‌تر از سوی القاعده مورد حمله قرار گرفته‌اند».

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده به هر حمله‌ای علیه شهروندان آمریکایی که توسط رژیم جمهوری اسلامی یا گروههای شبه نظامی انجام شود واکنش قوی نشان خواهد داد.

او همچنین گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده قصد ایجاد نزاع جدیدی در منطقه را ندارد و اخیرا خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را اعلام کرده است… اما ما خوب می‌دانیم که رژیم جمهوری اسلامی در کارهای خطرناکی در منطقه دست دارد و خود ما این امر را به وضوح در عراق دیده‌ایم و معتقدیم که موضوع پیش از آ‌ن‌که از سوی نیویورک تایمز منتشر شود، برای همگان واضح بوده است.

العربیه نوشت؛ الیوت آبرامز نماینده ویژه ایالات متحده در امور رژیم جمهوری اسلامی و ونزوئلا در پایان اظهارتش تاکید کرد «چنانچه رژیم جمهوری اسلامی یا گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن به فکر حمله به آمریکایی‌ها و آسیب رساندن به آنها یا قتل آنها باشند با واکنش بسیار قوی آمریکا مواجه خواهند شد».