الیوت آبرامز: اعمال تحریم‌ها علیه حکومت جمهوری اسلامی در دو ماه آینده ادامه خواهد داشت

0
122

الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی و ونزوئلا، می‌گوید همان طور که در دو ماه گذشته تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی اعمال شد، در دو ماه آینده هم این اعمال تحریم‌ها در چارچوب کارزار فشار حداکثری ادامه خواهد داشت.

به گزارش تایمز اسرائیل، الیوت آبرامز که در اسرائیل به سر می‌برد، در این باره گفت: «ما یک برنامه تحریم‌های فشار حداکثری داریم. اگر به سپتامبر و اکتبر نگاه کنید می‌بینید که تحریم‌هایی اعمال شده است. این کار در نوامبر و دسامبر هم ادامه خواهد داشت؛ چرا که هیچ ارتباطی به سیاست و انتخابات ندارد. این سیاست خارجی ایالات متحده است و بر اساس رفتار جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شده است.»

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی و ونزوئلا افزود: «برای مثال، وقتی ما سفیر جمهوری اسلامی در عراق را تحت قوانین مقابله با تروریسم و به دلیل که او عضو نیروی قدس است، تحریم کردیم، این کار هیچ ربطی به سیاست نداشت.»

صدای آمریکا نوشت؛ الیوت آبرامز همچنین گفت بازگشت به توافق هسته ای جمهوری اسلامی، کار ساده و آسانی نخواهد بود. آقای آبرامز به همراه دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیدار کرد.