الاریانی: اگر حوثی‌‌ها به صلح پایبند نباشند به سرنوشت حزب‌الله دچار خواهند شد

0
172

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن جمعه اول ماه مه 2020 تاکید کرد که عدم پایبندی شبه‌نظامیان حوثی به صلح به زودی آنها را به سرنوشت حزب الله دچار خواهد کرد.

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن در توئیتی بر شبکه «توئیتر» گفت «پافشاری شبه‌نظامیان حوثی بر موضع‌گیری به عنوان ابزار جمهوری اسلامی کثیفی برای برهم زدن امنیت و ثبات در یمن، هداف قرار دادن کشورهای همسایه، تهدید دریانوردی بین‌المللی در دریای سرخ و تنگه باب المندب و عدم پایبندی آنها به صلح و قطعنامه‌های بین‌المللی به زودی آنها را به سرنوشت حزب الله و قرار گرفتن در لیست‌های تروریستی جهان، دچار خواهد کرد».

الاریانی در توئیت دیگری گفت« شبه نظامیان حوثی به دور از تدابیر بین‌المللی اتخاذ شده برای مقابله با شبه‌نظامیان فرقه‌گرای ایرانی و دیگر تشکیلات تروریستی و جلوگیری از خطرشان بر امنیت و ثبات منطقه نخواهد ماند».

او در ادامه گفت « شبه نظامیان حوثی نمی‌توانند برای همیشه و بی‌اعتنا به درد و رنج و زندگی یمنی‌ها و فراخوان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا همچون مانعی بر سر راه پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در یمن بماند».

این در حالی است که وزارت کشور آلمان پنج‌شنبه اعلام کرد که آلمان رسما و به طور کامل فعالیت شبه ‌نظامیان حزب الله مورد حمایت جمهوری اسلامی در خاک این کشور را ممنوع اعلام کرده و آنها را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری بریتانیا نیز حزب الله لبنان را در ژانویه گذشته، سازمانی تروریستی خوانده و اموال متعلق به شبه‌نظامیان این گروه را به طور کامل بلوکه کرد.

العربیه نوشت؛ ایالات متحده آمریکا نیز پیش‌تر گروه شبه‌نظامی حزب الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود.