اقدامات امنیتی و اطلاعاتی در مواقع بحران، به مناسبت هجوم طرفداران آقای ترامپ به کنگره آمریکا

0
314

شایع است که لپ تاپ خانم نانسی پلوسی ، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ، روز ششم ژانویه روز هجوم طرفداران آقای ترامپ به کنگره آمریکا از دفتر او در کنگره به سرقت رفته است.

طرفداران آقای ترامپ شایع کردند که در این لپ تاپ هزاران فایل و اطلاعات مهم وجود دارد.

این ماجرا بسیار مهم است. معمولاً در جا هایی مانند کنگره آمریکا یک بخش مدیریت کامپیوتری شبکه داخلی و حفاظت شده را کنترل و مدیریت می کند و اطلاعات در سرور های حفاظت شده می باشند ، نه روی دیسک و حافظه کامپیوتر ها.

گذشته از این ها کسانی که دسترسی به این اطلاعات دارند بایستی صلاحیت آنان به تأیید مقامات امنیتی رسیده باشد و بجز روال عادی استخدام از صلاحیت امنیت نظامی ! برخوردار می باشند.

خانم نانسی پلوسی از سیاستمداران کهنه کار است و به این مسائل امنیتی آشنایی دارد.

پس از افتضاح امنیتی که خانم هیلاری کلینتون در مورد استفاده از ایمیل شخصی برای امور شغلی خود به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مرتکب شد ، در مقرارت استفاده از تکنولوژی مدرن و کامپیوتر در نهاد های مهم آمریکا سخت گیری هایی اعمال شد.

ژولین آسانژ

اما آمریکا نشان داده که کشور شگفتی ها است. و هر زمان امکان دارد که اتفاقاتی غیر قابل پیش بینی رخ دهد. یادمان باشد هنوز ژولین اسانژ و ادوارد اسنودن تحت تعقیب می باشند.

امکان بلوف زدن از سوی طرفداران آقای ترامپ هم وجود دارد که با مطرح کردن قضیه سرقت لپ تاپ خانم نانسی پلوسی قصد ترساندن دموکرات ها و باج گیری داشته باشند.

و اما نکته ظریف ماجرا بر بسیاری از مردم ناشناخته مانده است و آن این است؛ در چنین مواردی که نزدیک به دو ماه است آقای ترامپ از طرفداران خود خواسته است در برابر کنگره آمریکا دست به تظاهرات بزنند، معمولاً سازمان های امنیتی و اطلاعاتی خارجی و دشمن ؛ همچون روسیه، چین و غیره مترصد بهره برداری از فرصت پیش آمده برای ورود به این مکان مهم می باشند و با اعزام عوامل خود و استخدام سارقین حرفه ای برنامه سرقت اطلاعات را انجام می دهند.

از سوی دیگر سازمان های مسئول امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و هر کشور دیگری نیز برنامه ویژه ای برای جلوگیری از دسترسی عوامل بیگانه به اطلاعات در نظر دارند و با اقدامات پیشگیرانه پیش از روز انجام اعتراضات و هجوم معترضین به داخل ساختمان، اطلاعات مهم و حیاتی را از دسترسی خارج می کنند ، و با اعزام عوامل ضد جاسوسی خود و حتی سارقین حرفه ای در روز موعود در داخل معترضین سعی در جلوگیری از سرقت اطلاعات مهم انجام می دهد و در صورت امکان با فیلمبرداری و عکسبرداری از صحنه های مختلف می کوشند که عوامل اطلاعاتی دشمن را شناسایی کنند.