اقبالی:پرسپولیس و استقلال در دور حذفی با لیگ قهرمانان وداع می‌کنند

0
52

مدرس فیفا گفت: پرسپولیس و استقلال از گروهشان صعود می‌کنند اما در دور حذفی با لیگ قهرمانان آسیا وداع می‌کنند.

 هفته چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰  در منطقه غرب قاره کهن در شرایطی به پایان رسید که شانس صعود پرسپولیس به مرحله حذفی به شدت افزایش یافت اما سقوط شهر خودرو حتمی شده و به نظر می‌رسد سپاهان هم بخت چندانی برای بقا نداشته باشد. استقلال نیز که با استراحت مواجه شده در صورت کسب پیروزی مقابل الشرطه عراق صعودش را به مرحله بعدی قطعی می‌کند.

مسعود اقبالی در خصوص دو پیروزی تیم پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس قهرمان ایران است و با توجه به موفقیت‌هایی که در چند فصل اخیر به دست آورده بازیکنان این تیم با اعتماد به نفس بالایی به میدان می‌روند. قطعاً پیروزی‌های توأمان اثرات روانی مثبتی دارد و این موضوع در بازی‌های پرسپولیس مشهود است. البته که التعاون عربستان هم حریف قدرتمندی نبود ولی پرسپولیس با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد کرده به آنچه که استحقاقش را داشت، دست یافت.

وی ادامه داد: من معتقدم پرسپولیس ایران در دور دوم با مشکلاتی مواجه خواهد شد که مانع صعود این تیم تا مراحل نهایی می‌شود. رقبا خیلی آماده هستند و پرسپولیس به اندازه کافی مهره ندارد که بتواند تا مراحل پایانی خود را بالا بکشد. با این وجود امیدوارم این تیم بهترین نتایج را کسب کند.

مدرس فیفا در مورد حذف شهر خودرو و دو شکست متوالی سپاهان برابر النصر عربستان تصریح کرد: تیم‌های شهر خودرو و سپاهان به خاطر این که مدیریت درستی در باشگاه‌های آن‌ها وجود ندارد نتوانستند از گروهشان صعود کنند. سپردن سرمربیگری تیم به سید مهدی رحمتی و محرم نویدکیا که هیچ کدام از این دو مربی تجربه و مهارت کافی برای مربیگری ندارند نشانه مدیریت غلط و ناکارآمد است. با توجه به اینکه رقبا برای درخشش در آسیا با بهترین نفرات و مربیان برجسته وارد رقابت‌ها می‌شوند در ایران هم باید نظیر این اتفاق رخ دهد و وقتی روش اشتباهی انتخاب می‌شود نباید هم انتظار داشته باشیم که سپاهان و شهر خودرو موفق باشند.

وی درباره اینکه استقلال با برتری مقابل الشرطه عراق صعودش به مرحله حذفی را حتمی می‌کند، عنوان کرد: استقلال در صورت صعود از گروهش و راهیابی به مرحله حذفی، به موفقیت نسبی دست یافته است. این تیم با مشکلات مالی روبرو بوده  و نظیر این مشکل در پرسپولیس هم وجود دارد. آبی‌پوشان هم نمی‌توانند تا مراحل پایانی صعود کند و در دور حذفی از مسابقات کنار می‌رود. من برای این هم آرزوی بهترین نتایج را دارم اما ابزار لازم برای موفقیت این تیم وجود ندارد.

اقبالی یادآور شد: وقتی گندم بکاریم قطعاً گندم درو می‌کنیم. ما در فوتبالمان به خصوص در بخش پایه‌ها اصلاً خوب عمل نکردیم و برخورد علمی با فوتبال نداشتیم. وقتی کاشت مناسبی نداشتیم نباید انتظار برداشت خوبی هم در انتظارمان باشد. فوتبال که در حقیقت یک صنعت محسوب می‌شود سیر نزولی داشته و نزدیک به ۳۰ سال است که تیمی از ایران در آسیا قهرمان نشده است.

آنا گزارش داد؛ وی افزود: تا زمانی که نتوانیم مشکلات زیرساختی فوتبالمان را حل کنیم شانسی برای قهرمانی در آسیا نخواهیم داشت. اگر تیم‌هایی از ایران مانند سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس در دوره‌های گذشته تا فینال صعود کردند و نایب قهرمان شدند به دلیل عملکرد موفق موقتی بوده و استمرار نداشته است. اگر می‌خواهیم به قهرمانی در آسیا دست یابیم بنیان کارمان را درست کنیم و باید حداقل ۱۵ سال کار آکادمیک را با دقت دنبال کنیم.