افشای سیاست تازه دولت ترامپ در ایران؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
291

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در دومین روز حضور خود در کنگره آمریکا برای دفاع از بودجه پیشنهادی وزارت امور خارجه کشورش فاش کرد ؛ دولت دونالد ترامپ طرحی برای سرنگونی رژیم مذهبی ایران در دست ندارد و بودجه ای به منظور سرنگونی رژیم آیت الله ها در وزاتخانه تحت امرش پیش بینی نشده است. وی در سخنان خود افزود :« سیاست ما در ایران، حمایت از عوامل داخلی برای انتقال مسالمت آمیز قدرت است».

عوامل داخلی مورد اشاره آقای تیلرسون در ایران یعنی؛ طیفی که به اصلاح طلب معروف شده اند، عوامل داخلی در ایران یعنی شمار قابل توجهی از ماًمورین و جاسوسان ایرانی که به سود شماری از کشور های بیگانه متمایل به سیاست های آمریکا، اسرائیل، کشور های اروپای غربی و کشور های عربی وابسته به سیاست غرب فعالیت می کنند، عوامل داخلی در ایران یعنی اکثریت مردم که از رژیم حاکم متنفر می باشند اما مایل هستند که بدون انقلاب دوباره، بی جنگ و خونریزی و بدون حمله نظامی بیگانگان به ایران تغییرات بنیادی در رژیم حاکم ایجاد شود.

رکس تیلرسون آب پاکی روی دست چند ایرانی ریخت که در چند ماه گذشته با رفت و آمد به کنگره آمریکا و ملاقات با نمایندگان کنگره کوشیدند تا مسئله تغییر رژیم ایران را در دستور کار دولت دونالد ترامپ وارد کنند. سخنان تیلرسون نشان داد که این رفت و آمد ها به کنگره آمریکا جدّی نیست و اصل تحریم های تازه علیه ایران نیز در واقع زمینه سازی برای فشار آوردن و تعدیل مواضع اصولگرایان جمهوری اسلامی می باشد تا دست شیخ حسن روحانی را برای خروج از بحران و گشودن در ها بسوی غرب باز گذارند.

رکس تیلرسون به نوعی اقرار می کند که دولت دونالد ترامپ همان سیاست مدارا و خرید وقت را که رؤسای جمهور پیشین آمریکا در برخورد با جمهوری اسلامی در نظر داشتند ادامه خواهد داد. حفظ رژیم اسلامی به عنوان ببر کاغذی و ادامه سیاست های ایران هراسی، اعراب ثروتمند منطقه را به مشتریان همیشه در صحنه کارخانجات اسلحه سازی آمریکا تبدیل خواهد کرد.

دم خروس دونالد ترامپ هنگامی بیرون زد که وی با دامن زدن به اتهامات پشتیبانی قطر از تروریسم و کمک به ایجاد جوّ قطر هراسی از سوی عربستان سعودی و چند امارت عربی، موفق شد تا در همان روز های نخستین آغاز این بحران دوازده میلیارد دلار هواپیما های پیشرفته نظامی به کشور کوچک قطر بفروشد، کشوری که از سوی آمریکا و دوستان عرب اش متهم به حمایت از تروریسم می باشد.

قطر پیش تر در سال 2013 میلادی یازده میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات نظامی از آمریکا خریداری کرده بود. یازده هزار نیروی نظامی آمریکا در قطر و در پایگاه هوایی العدید در جنوب دوحه پایتخت این امیر نشین مستقر می باشند. با کمی توجه درخواهیم یافت که آمریکا به ازای حضور هر سرباز آمریکایی در قطر یک میلیون دلار به این کشور کوچک اسلحه فروخته است، این مبلغ با سفارش های تازه دوازده میلیاردی دلاری قطر به آمریکا به دوبرابر افزایش یافت.

پانزدهم ژوئن 2017