افشاگری یک پلیس سابق داعش درباره ترکیه – برگردان از فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
186

 

ابوموسی اقتصاد دان اهل سوریه، نام مستعاریک پلیس سابق داعش است، وی هم اکنون در بلژیک به عنوان پناهنده سیاسی بسر می برد. ابوموسی توانسته است همسرش را به بلژیک بیاورد. او و همسرش در یک اردوگاه پناهندگان زندگی می کنند. ابوموسی در گفتگو با یک روزنامه نگار فرانسوی اعتراف کرد که از نظر سیاسی به اخوان المسلمین گرایش داشته است. او در آغاز درگیری های سوریه به گروه احرار الشام، یکی از گروه های مخالف بشارالاسد پیوست و در یک اردوگاه آموزشی در ترکیه به نام آکچاکال، آموزش دیده است. ابوموسی می گوید که ترک ها به این گروه کمک های لجیستکی کرده اند.

ابوموسی می گوید در ترکیه برای آموزش مخالفین اسد دو اردوگاه وجود دارد، در یکی از این اردوگاه ها آموزش های شرعیات اسلامی داده می شود و در اردوگاه دیگر که به نام شمشیر، معروف است به مخالفین حکومت سوریه  آموزش های نظامی داده می شود. او از بازی دوسره ! ترک ها تعریف می کند.

ابوموسی سپس گروه احرار الشام را که تفکر اخوان المسلمین دارند ترک کرده و به جبهه النصره، یکی از گروه های دیگر مخالف حکومت سوریه می پیوندد، وی در پایان سر از گروه داعش در می آورد.

ابوموسی در اداره پلیس داعش مشغول بکار و مسئول بازجویی و تحقیق می شود. او می گوید یک روز که بطور پنهانی مشغول سیگار کشیدن بوده غافلگیرمی شود و به همین جرم به بیست ضربه شلاق و دو هفته بازخوانی دروس شرعیات محکوم می شود.

ابوموسی در مورد فرار از سوریه و آمدن به اروپا توضیح روشنی نمی دهد و علت ترک کردن داعش را دلایل شخصی ذکر می کند.

ابوموسی می گوید؛ توانسته است در میان خیل پناهندگانی که به سوی اروپا رهسپار بودند داخل شود. او می گوید این کار ساده ای بود؛ مانند بازی بچه ها ! و می گوید این یکی از راهکار های گروه های تروریستی است که به این وسیله به اروپا نفوذ کنند.

ابوموسی دارای دو پاسپورت سوری با دو هویت مختلف است. او توانسته است با استفاده از این دو پاسپورت بسادگی و بدون هیچ مشکلی خود را به اروپا برساند.

ابوموسی برای الکس ژوردانف ، روزنامه نگار فرانسوی تعریف کرد که حیات بومدین، همسر احمدی کولی بالی، تروریستی که سال گذشته در یک مغازه یهودی در پاریس  شماری را به قتل رسانده بود را در پایتخت داعش در شهر رقه، در سوریه  دیده است. ابوموسی می گوید حیات بومدین که از سوی داعش یک شخصیت مهم شناخته می شود، توانسته بود یک روز پیش از حادثه خونین مغازه یهودی در پاریس از ترکیه و مرز تل ابیاد، خود را به سوریه برساند. او می گوید حیات بومدین هم اکنون فرمانده بریگاد زنان داعش می باشد.

امروز ابوموسی به راحتی در خیابان های بروکسل رفت و آمد می کند. همسر وی از سر تا پا ، با  حجاب اسلامی خود را می پوشاند. رفت و آمد آزاد ابوموسی، جهادگر سابق می تواند نگران کننده باشد. به نظر نمی رسد که  ابوموسی هنوز پیوند خود را با اعتقادات قبلی خود برقرار کرده باشد.

در پایان  ابوموسی می گوید : « این جنگ تازه آغاز شده است. نظامیان و پلیس های شما ناتوان هستند و می توان با شما مدت های طولانی جنگید».

بیست و هفتم ژوئن 2016