افشاگری درباره سرمربی پیشین سپاهان در برنامه نود

0
169

بررسی عملکرد مربیان جوان لیگ، شبهه اخراج مدافع پرسپولیس و افشای دائم الخمر بودن زلاتکو کرانچار و مصرف الکل از سوی وی در رختکن سپاهان از مهمترین مسائل مطرح شده در برنامه نود بود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرنیان از وبسایت نود، برنامه نود این هفته در حالی روی آنتن رفت که سئوال این برنامه “بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران” بود. لوسیانو ادینییو، علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مهدی رجب زاده، سجاد شهباز زاده و مهدی طارمی گزینه‌های سئوال پیامکی بودند.

عملکرد مربیان جوان زیر ذره بین
در ابتدا گزارش آماری کاملی از تمام تیم‌های لیگ برتر ارائ شد. بعد از پخش آیتم نود درجه، رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازی روی خط برنامه آمد و تاکید کرد که فرمانده نیست که بازیکنان تیمش را به پادگان بفرستد!

با پایان یافتن صحبت‌های خطیبی، گزارشی درباره عملکرد مربیان جوان و میدان دادن به بازیکنان جوان پخش شد. در این آیتم عملکرد مربیانی چون علیرضا منصوریان، یحیی گل محمدی و رسول خطیبی زیر ذره بین قرار داده و از برنامه های آنها تمجید شد.

پخش سرود یار دبستانی
سپس بخش تقویم نود روی آنتن رفت که به مناسبت روز دانشجو، قسمتی از آن در دانشگاه ضبط شده بود و البته در ابتدای این آیتم بخشی از سرود “یار دبستانی من” میکس شده بود. سقوط هواپیمای C130، گرامیداشت یاد و خاطره منوچهر نوذری و … از مباحث مطرح شده در تقویم نود بود.

پاسخ نصیرزاده به محرومیت اومانا در لیگ
وقتی نوبت به بررسی داوری دیدار پرسپولیس با ذوب آهن رسید، هوشنگ نصیرزاده کارشناس این هفته برنامه نود تصمیم داور در دادن کارت زرد دوم به مایکل اومانا و اخراج این بازیکن از زمین را تایید کرد و گفت که خطای هند اومانا زیرکانه بوده است. نصیرزاده در پاسخ به این سئوال فردوسی پور که آیا با توجه به اخراج اومانا در جام حذفی، محرومیت او در لیگ برتر اعمال خواهد شد یا خیر، گفت: در مسابقاتی که به موازات هم برگزار می‌شود این محرومیت با قطع یکی از رقابت‌ها اعمال خواهد شد.

این پاسخ نصیرزاده تعجب مجری برنامه نود را در پی داشت و طرفین را به ارائه مدارک مستند واداشت.

فردوسی پور علیه سومین عامل مرگ و میر
با پخش تصاویری از ناصر حجازی، عادل فردوسی پور سراغ بخش بعدی برنامه اش رفت که به سرطان و راه های پیشگیری و درمان آن اختصاص داشت. همچنین تصاویری از بابک معصومی، غلامحسین مظلومی، مرتضی پاشایی و … پخش شد که همگی قربانی سرطان شدند. در ادامه رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت هم روی خط آمد و توصیه‌های پزشکی خود را ارائه کرد. همچنین وزیر بهداشت هم در گفتگو با گزارشگر برنامه نود در حاشیه مراسمی درباره سرطان، نسبت به شیوع آن هشدار داد و نکاتی را گوشزد کرد.

download

حضور بازیکن عراقی و کلنجار فردوسی پور با زبان عربی!
کرار جاسم بازیکن عراقی استقلال مهیمان حضوری برنامه این هفته نود بود. عادل فردوسی پور تاکید داشت که کرار می تواند به خوبی فارسی را صحبت کند و نیازی به مترجم ندارد ولی این بازیکن از ابتدا از طریق مترجم صحبت کرد. مجری برنامه نود تاکید داشت که کرار او را سر کار گذاشته و بارها تا انتهای مصاحبه این موضوع را تکرار کرد.

کرار: زمان صدام امنیت عراق بیشتر بود

وی گفت طرفدار تیم خارجی رئال مادرید هستم.

کرار گفت: متولد ۱۹۸۷ هستم و کوچکترین بازیکنی بودم که در تیم ملی بازی کرده بودم. بعد از جام ملت های آسیا از آیندهوون هلند پیشنهاد داشتم.

وی در مورد انداختن های خود روی زمین گفت: وقتی ضربات شدیدی میخورم برای اینکه کمتر آسیب ببینم خودم را به زمین می اندازم.

کرار در مورد هدبند خود گفت: از زمانی که موهایم بلند شد هد بند می زنم و فکر نمی کنم مشکلی داشته باشد.

وی در مورد عصبانیت های خود در خلال بازی گفت: من عصبانی نمی شوم و بالاخره بعضی عصبانیت ها طبیعی است و برخی رفتارها به من ارتباطی پیدا نمیکند، مثل تصمیمات داور.

وی در مورد تماشاگران تبریزی گفت: تماشاگران تراکتورسازی را دوست دارم و اگر روزی هم فوتبال بازی نکنم هواداران تبریزی و تراکتور را دوست دارم.

کرار در مورد موهای بلند خود نیز گفت: من موهای بلند را دوست دارم و قصد ندارم آن ها را کوتاه کنم.

بخشی از صحبت‌های کرار در این بخش عبارت بود از: زمان صدام بچه بودم و خیلی آن زمان یادم نیست؛ آن زمان زندگی سخت ولی امنیت بیشتر بود.

من اهل نجف و شیعه و خادم اهل بیت هستم؛ در ایران مرا به خوبی پذیرفتند و خانواده ام اینجا راحت هستند؛ بعد از قهرمانی عراق در جام ملتهای آسیا از آیندهون هلند پیشنهاد داشتم؛ بازیکن خشن و عصبی نیستم اتفاقا برعکس بعضی مواقع وقتی ضربه شدیدی می خورم جوری روی زمین می افتم که مصدوم نشوم؛ یک جمله معروف هست که می گوید با خبرنگار دوست نشو چون یک روز به سود توست و یک روز دیگر به ضررت! مجتبی جباری برایم عزیز و بزرگ است ولی متاسفانه بعضی مواقع تصمیمات خاصی می‌گیرد؛ رمز موفقیتم پدرم بود او آرزو داشت پسرش فوتبالیست شود؛ علی کریمی را خیلی دوست دارم و حتی در قطر روبرویش بازی کردم.

بحث نیمه تمام بخشیده شدن تماشاگران و آیین نامه انضباطی
عادل فردوسی پور قصد داشت در این برنامه درباره بخشیده شدن تماشاگران پرسپولیس در دیدار با ذوب آهن و همچنین ایرادات آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال صحبت کند. هوشنگ نصیرزاده و غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی قرار بود مناظره‌ای را در اینباره داشته باشند که به خاطر اتمام زمان برنامه، این فرصت میسر نشد تا به صورت کامل درباره آن صحبت شود.

افشاگری ناخواسته رغبتی درباره سپاهان
پیش از شروع صحبت‌های نصیرزاده و رفیعی، علی رغبتی دبیر کمیته نظارت و ارزشیابی مربیان خارجی روی خط برنامه نود آمد و به طور واضح و مشخص علت اصلی رد صلاحیت زلاتکو کرانچار برای تیم امید را دائم الخمر بودن و مصرف الکل عنوان کرد. رغبتی گفت:  این مسئله مربوط به سال آخر فعالیت کرانچار در سپاهان بود که شدت گرفت به نحوی که حتی کارت مربیگری کرانچار به سختی صادر شد. عزیزالله محمدی (رئیس پیشین سازمان لیگ) در جریان این موضوع است. حتی بخشی از اختلاف علیرضا رحیمی (مدیرعامل وقت باشگاه سپاهان) با هیات مدیره همین مسئله بود.