افزایش چشمگیر فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی در سال جاری

0
206

بر اساس اطلاعاتی که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی منتشر شده، جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸ آشکارا بر فعالیت‌های موشکی خود افزوده است. ناظران این موضوع را نقض توافق هسته‌ای با این کشور می‌دانند.

روزنامه آلمانی “ولت ام زونتاگ” گزارشی پیرامون افزایش چشمگیر فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی منتشر کرده است. گفته می‌شود که جمهوری اسلامی در سال جاری میلادی بیش از ده بار آزمایش موشکی انجام داده است. در این گزارش نسبت به افزایش توان موشکی جمهوری اسلامی ابراز نگرانی شده است.

خبرگزاری آلمان،  روز یکشنبه ۱۸ آذر (۹ دسامبر) بخش‌هایی از گزارش روزنامه “ولت ام زونتاگ” را بازتاب داده است.

در این گزارش تصریح شده است که خبرنگاران روزنامه “دی ولت” اطلاعات مربوط به فعالیت‌های موشکی را از طریق سازمان‌های اطلاعاتی غرب به ‌دست آورده‌اند.

موضوع بر سر آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی است. گفته شده است که جمهوری اسلامی موشک‌هایی را آزمایش کرده است که می‌توانند حتی نقاطی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز هدف قرار دهند.

آزمایش‌های موشکی

در گزارش روزنامه “ولت ام زونتاگ” آمده است که آزمایش‌های موشکی و تولید موشک‌های میان‌برد توسط جمهوری اسلامی می‌توانند به عنوان نقض توافق هسته‌ای پنج به‌اضافه یک با جمهوری اسلامی تلقی گردند.

بر اساس اطلاعاتی که صحت آن‌ها از طریق دسترسی به منابع متفاوت تایید شده است، جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۷ بار اقدام به آزمایش موشک‌های میان‌برد کرده است.

افزون بر آن جمهوری اسلامی در این سال دست‌کم پنج بار اقدام به آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد و همچنین موشک‌های کروز کرده است.

خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود نوشته است که فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی به نگرانی‌های بین‌المللی دامن می‌زند. به‌ویژه فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی در زمینه موشک‌های میان‌برد باعث نگرانی کشورهای منطقه شده است.

به گزارش دویچه وله؛ موشک‌های میان‌برد جمهوری اسلامی با بردی معادل ۲۰۰۰ کیلومتر تهدیدی برای دشمنان این کشور در منطقه به شمار می‌آیند. به سخن دیگر، جمهوری اسلامی با این موشک‌ها می‌تواند هر نقطه از خاک عربستان سعودی و اسرائیل را هدف قرار دهد.