افزایش همراهی‌های استادان و دانشجویان و تحریم کلاس‌ها در سیزدهمین روز اعتراضات مردم ایران

0
69

سیزدهمین روز اعتراضات مردمی ایران در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد در حالی آغاز می‌شود که خبرهای دریافت شده از ایران با وجود دسترسی بسیار محدود به اینترنت، حاکی از تداوم درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای کوچک و بزرگ از جمله در تهران، مشهد، اصفهان، سنندج، بوشهر، نجف آباد، سبزوار و گوهردشت است.

این درگیری‌ها در بسیاری از موارد علاوه بر برجای گذاشتن شماری زخمی در میان معترضان، دستگیری‌هایی نیز به همراه داشته است.

همزمان با اعتراضات خیابانی، شمار افراد و صاحبان کسب و کاری که به شیوه‌های مختلف از جمله از مسیر لینکدین آمادگی خود را برای برگزاری اعتصابی سراسری اعلام می‌کنند رو به افزایش است.

در خارج از مرزهای ایران نیز تجمعات در حمایت از این اعتراضات از جمله در ایالات متحده، ژاپن، ایتالیا و یونان همچنان ادامه دارد.

یورونیوز نوشت؛ روز چهارشنبه تعداد زیادی از دانشجویان به همراه اساتید دانشگاه‌ها در کلاس‌های درس حضور نیافتند. ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از دانشگاه‌های شهرهای مختلف منتشر شده که در آن ها دانشجویان با سر دادن شعارهایی خواستار همراهی اساتید و تحریم کردن کلاس‌های حضوری و مجازی شده بودند.

به‌گزارش منابع خبری در برخی دانشگاه‌ها دانشجویان با ماموران درگیر و تعدادی هم بازداشت شده اند. در سبزوار نیز دانشجویان با برگزاری تجمع اعتراضی در محوطه دانشگاه خواستار حمایت اساتید شدند.