اعمال تحریم علیه افراد نزدیک به حزب‌الله از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا

0
165

 وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه اتباع لبنانی که متهم به پولشویی و فرار مالیاتی هستند، اعمال می‌کند و روز جمعه 13 دسامبر، اسامی افراد درگیر در این جرایم را اعلام خواهد کرد.

دولت آمریکا در چارچوب سیاست‌اش برای بازخواست افراد نزدیک به حزب‌الله که به عنوان «تروریست» در لیست‌های وزارت خارجه و خزانه‌داری طبقه بندی شده‌اند، پس از تأیید دست داشتن آنها در این امور و حمایت‌شان از حزب‌الله یا نزدیک بودن به این حزب، نام آن‌ها را در فهرست تحریم‌ها ثبت می‌کند.

دولت ترامپ رویکرد قاطعانه ای را درموردهمه جهاتی ارائه دهنده کمک های لجستیكی به حزب الله، اعمال کرده ودر قرار دادن آنها در لیست تحریم ها که ممنوعیت تراکنش های بانکی و بلوکه کردن حساب‌های بانكی آنها را به دنبال دارد، تردیدی به خود راه نمی دهد.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی تأیید کرد دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه آمریكا و سفیر پیشین این کشور در لبنان، هفته آینده به بیروت خواهد رفت.

این مقام افزود، هیل حامل پیام شفاف و قاطعی برای مسئولان لبنان با این مضمون می‌باشد که دولت آمریکا تنها زمانی مبادرت به پشتیبانی مالی برای نجات لبنان از فروپاشی قریب الوقوع اقتصادی خواهد کرد که کابینه‌ای در کشور به قدرت برسد که پاسخگوی خواسته‌های مردمی باشد که با سرازیر شدن به خیابان‌ها خواستار مبارزه با فساد و تشکیل دولت تکنوکرات شدند.

به گزارش العربیه؛ به نظر می‌رسد این موضع آمریکا با موضع کشورهای اروپایی و منطقه‌ای در خصوص عدم اعطای کمک مالی به دولت کنونی لبنان و منوط کردن آن به انجام اصلاحات اساسی اقتصادی و تشکیل دولتی مطابق با خواسته‌های تظاهرکنندگان همخوانی دارد.