اعمال تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله لبنان

0
88

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدید واشینگتن علیه گروه حزب‌الله لبنان و افراد مرتبط با آن خبر داد.

وزارت خزانه ایالات متحده چهارشنبه 29 سپتامبر در بیانیه‌ای که در وب‌سایت آن منتشر شده تاکید کرد که دولت آمریکا از طریق کمیته نظارت بر دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه با مشارکت قطر، در تدابیری هماهنگ، شبکه مالی اصلی حزب‌الله که مقر آن در شبه جزیره عربستان است را شناسایی کردند.

آندریا جاکی، مدیر دفتر کمیته نظارت بر دارایی‌های خارجی، در این‌باره گفت:«حزب‌الله از طریق توسعه شبکه‌های جهانی حمایت کنندگان مالی و سوءاستفاده از سیستم مالی بین‌المللی برای پر کردن خزانه‌ها و پشتیبانی از فعالیت‌های تروریستی خود تلاش می‌کند.»

آندریا جاکی افزود که «این طبیعت فرامرزی شبکه مالی حزب‌الله بر اهمیت همکاری مستمر ما با شرکای بین‌المللی، همانند دولت قطر برای محافظت از ایالات متحده و سازمان‌های مالی بین‌المللی در برابر تخلف‌های تروریستی حزب‌الله تاکید می‌کند.»

العربیه نوشت؛ او همچنین گفت که ایالات متحده آمریکا در 8 اکتبر 1997 حزب‌الله را به عنوان سازمان تروریستی بیگانه قلمداد کرد و در 31 اکتبر 2001 آن را به عنوان سازمان تروریستی جهانی خاص در فهرست خود قرار داد در حالی که شورای همکاری خلیجی در 2 مارس 2016 حزب‌الله را به عنوان سازمانی تروریستی در فهرست قرار داد.

وزارت خزانه آمریکا اسامی افراد مورد هدف تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی ایالات متحده آمریکا علیه حزب‌الله را به شرح ذیل منتشر کرد: علی رضا حسن البنای، علی‌رضا القصبی لاری (علی لاری)، عبدالمؤيد البنای (عبدالمؤيد). این افراد به خاطر کمک‌های مالی، مادی و فنی به حزب‌الله و سرپرستی فعالیت‌های آن و ارائه کالا و خدمات دیگر به این حزب در فهرست تروریست‌های جهانی قرار گرفته و به طور ویژه در فهرست (SDGTs) قرار داده شده و طبق دستور اجرایی (EO) 13224 و نسخه تعدیل شده آن تحریم‌ شده‌اند.

همچنین افراد دیگری شامل عبد‌الرحمن عبد‌النبی شمس (شمس)، يحيى محمد العبدالمحسن (عبدالمحسن)، مجدی فايز الاستاذ (الاستاذ)، سليمان البنای نیز به خاطر کمک‌های مالی، مادی و فنی به حزب‌الله و سرپرستی فعالیت‌های آن و ارائه کالا و خدمات دیگر به این حزب در فهرست تروریست‌های جهانی قرار گرفته و طبق دستور اجرایی (EO) 13224 و نسخه تعدیل شده آن تحریم‌ شدند.