اعلام پشتیبانی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور از آقای ادیب برومند

0
135

جناب آقای ادیب برومند رئیس شورای مرکزی و هیئت رهبری جبهه ملی ایران،

 رونوشت به شورای مرکزی جبهه ملی ایران

 در هفته های اخیر فشار همه جانبه دستگاههای امنیتی بر جبهه ملی ایران گسترش فوق العاده ای یافته است. عمال حکومت به بهانه ابراز نظر شخصیِ یکی از اعضا سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور – شاخه آمریکا، تهدیدات و برخی اقدامات را آغاز نموده اند.

 حملات روزنامه کیهان در چند هفته اخیر و بخصوص موضعگیری اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی علیه دکتر مصدق تحت این عنوان که انحلال مجلس شورای ملی توسط وی “دردآورترین دوره تعطیلی مجلس بوده است”، همگی حکایت از آن دارد که با یک هجوم برنامه ریزی شده روبرو میباشیم. واضح است که ترس از فراگیر شدن فكر حكومت ملی به علت ناتوانیها و بحران مداوم، رژیم را بر آن داشته که جلوی گسترش محبوبیت جبهه ملی را در میان مردم ناراضی از حکومت بگیرد. اما سیمای درخشان مصدق و دوران مبارزات پرشور مردم ایران برای ملی کردن صنعت نفت، بمنظور تحقق استقلال و حاکمیت ملی چنان در عمق حافظه تاریخی ملت ایران جا گرفته که محال است حکومت جمهوری اسلامی بتواند با تلاشهای مذبوحانه خود خدشه ای بر این تصویر وارد نماید.

 سوء تفاهماتی که در باره بیانیه اخیر جبهه ملی ایران بین هواداران، اعضا و فعالان دلسوز ایجاد شده بود، خوشبختانه با اقدام سریع و مسئولانه جنابعالی برطرف گردید و به این ترتیب نقشه شوم عمال حکومت برای ایجاد شکاف بین رهبری جبهه ملی و بدنه آن در خارج و داخل با شکست مواجه شد.

 نگرانی ما از این بابت است که عناصر فرصت طلب و مشکوک در درون و بیرون از جبهه ملی کوشش دارند با اشاره به امکان استعفای شما از این سمت، پیوند بین جنابعالی  و بدنه سازمان را متزلزل سازند. حتی برخی افراد که در شورای مرکزی هستند، به خود اجازه داده اند در مصاحبه با رسانه ها در جهت سیاست حکومت جمهوری اسلامی قدم بردارند.

 در چنین وضعیتی لازم دانستیم که با صراحت و صداقت کامل پشتیبانی خود را از جنابعالی اعلام نمائیم تا برای فرصت طلبان هیچگونه شبهه ای در این مورد بوجود نیاید.

 وقایع اخیر در مجموع به همگان نشان داد که در راس جبهه ملی شخصیتی قرار دارد که در اثر تجربه طولانی فعالیت در جبهه ملی ایران قادر است راه درست را از نادرست تشخیص دهد و علاوه بر آن هرجا هم که لازم باشد با توجه به نظرات انتقادی و بهره گیری از خرد جمعی، هر اشتباهی را نیز تصحیح کند. در شرائط حساس کنونی که توقع و انتظار مردم از سازمانی مانند جبهه ملی بخاطر گذشته اعتمادبرانگیز آن، غیر قابل کتمان است، مسئولیت همه فعالان در داخل و خارج بسیار بزرگ است. چرا که همگی ما ضامن حفظ سازمان و یکپارچگی آن بوده و در تداوم حیات آن در این دوران پرتلاطم نقش داریم. در این شرائط حساس کشور ادامه حضور جنابعالی در ریاست شورای مركزی و شورای رهبری جبهه ملی بسیار مهم است. از شما میخواهیم که مانند همیشه راسخ و استوار در این سمت باقی بمانید و موجودیت، اهداف و صیانت جبهه ملی ایران را حفظ نمائید.

 با بهترین سلامها و آرزوی تندرستی و پیروزی

 سازمانهای جبهه ملی ایران درخارج از کشور

11 آذر 1393 برابر 2 دسامبر 2014

info@iranazad.info

http://www.iranazad.info