اعلام موجودیت اولین گروه زیرزمینی ضد داعش در مرکز استقرار دولت اسلامی

0
146

اولین گروه از جوانان فعال سوری، فعالیت های زیرزمینی خود را علیه گروه موسوم به دولت اسلامی، در شهر رقه سوریه، مرکز کنونی داعش آغاز کرده اند.
گروه زیر زمینی “Raqqa is being slaughtered silently”، با نام عربی “الرقة تذبح بصمت”، به معنای “رقه در سکوت سر بریده می شود” اخیراَ اخباری را از شهر رقه، و فعالیت های داعش منتشر کرده که به دلیل دقیق و موثق بودن، این گروه را در کانون توجه رسانه ها قرار داده است.
به گزارش رادیو جی بی، اخیراَ نشریه وال استریت ژورنال با یکی از اعضای این گروه، با نام مستعار “ابو ابراهیم الرقاوی” گفتگو کرده است. این فعال سوری گفت که گروهشان که با نام مخفف RBSSشناخته می شود، در ابتدا با 15 نفر از جوانان شهر رقه آغاز به کار کرد. آنها در یک سال نیم اخیر، بسیاری از تصاویر و ویدئو هایی که در حالت عادی تهیه آنها ممکن نبود، از این شهر و زندگی روز مره مردم و فعالیت های داعش تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده اند. این در حالی است که در صورت گرفتار شدن به دست داعش، مرگ آنها حتمی است. ابو ابراهیم الرقاوی در این مصاحبه با اشاره به اعدام یکی از اعضای این گروه بنام “موآتض” به دست داعش گفت که برادران، فامیل و دوستاننش در شهر رقه هم اکنون فعالند و هر تحولی را برای انشتار عمومی در اختیارش قرار می دهند.
ازجمله اخبار موثق و قابل توجه این گروه، انتشار خبر قتل “معاذ الکساسبه”، خلبان 26 شش ساله اُردنی،  در هشتم ژانویه، یعنی یک ماه پیش از انتشار فیلم هولناک از زنده سوزانی او توسط داعش بود.