اعلام مقررات منع آمد و شد در ترکیه

0
159

تصمیم دولت ترکیه برای اعمال مقررات منع آمد و شد طی چهل و هشت ساعت آینده سبب شد تا ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور شامگاه جمعه ساعاتی پیش از اجرایی شدن این محدودیت‌ تردد به خیابان‌ها سرازیر شوند و برای خرید به فروشگاه‌ها هجوم آورند.

محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور ترکیه با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در این کشور ۸۲ میلیون نفری اتخاذ شده و برغم موقتی بودن انتظار می‌‌رود با توجه به سرعت انتشار ویروس در ترکیه برای هفته‌های بعد هم تمدید شود.

ساکنان استانبول پس از مطلع شدن از قوانین منع آمد و شد که از نخستین ساعات بامداد روز شنبه در ۳۰ کلان‌شهر و نیز استان زونگولداغ به اجرا درآمد،‌ با هجوم به فروشگاه‌ها سعی کردند که مایحتاج اولیه خود را برای روزهای آینده تهیه کنند.

اعلام این محدودیت‌ها از سوی وزارت کشور ترکیه که در آخرین ساعات روز پایانی هفته و پیش از تعطیات پایان هفته صورت گرفت با انتقاد‌های شدید ساکنان مواجه شده است.

سلیمان سویلو،‌ وزیر کشور ترکیه تصریح کرده است که مقررات منع آمد و شد در شرایطی استثنایی و برای احتیاط بیشتر جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وضع شده است.

از سوی دیگر به گفته فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، این مقررات تنها برای ۴۸ ساعت آینده اجرا می‌شود و به موجب آن همه شهروندان باید در خانه بمانند. به گفته این مسئول نهاد ریاست جمهوری ترکیه تنها فروشگاه‌هایی مانند نانوایی‌ها،‌ داروخانه‌ها و مغازه‌هایی که مایحتاج ضروری شهروندان را ارائه می‌کنند در طول این مدت حق فعالیت دارند.

یورونیوز گزارش داد؛ ترکیه از جمله کشورهایی است که ویروس کرونا در آن با سرعت قابل ملاحظه‌ای شیوع پیدا کرده است. در این کشور تاکنون ۴۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و ۱۰۰۶ نفر نیز تا صبح روز شنبه یازدهم آوریل جان خود را از دست داده‌اند.