اعلام حمایت مدیران و متصدیان صنعت نفت از محمد باقرقالیباف

0
261

جمعی از مدیران ارشد و متصدیان باسابقه صنعت نفت با صدور بیانیه ای با اعلام حمایت خود از دکتر محمدباقر قالیباف، بر سرمایه‌گذاری عالمانه دراین صنعت حیاتی تاکید کردند.

قالیباف دارای دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است. او در گذشته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران و فرمانده نیروی انتظامی بوده و هم اکنون شهردار تهران است.

او در کنار علی اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل از اعضای “ائتلاف برای پیشرفت” یا “ائتلاف ۲+۱” است.

به گزارش خبرنامه از مهر متن بیانیه جمعی از مدیران ارشد و متصدیان باسابقه صنعت نفت به شرح زیر است:

اینک و در آستانه خلق یک حماسه دیگر بر بستر مردم‌سالاری دینی، ما جمعی از مدیران، متخصصین و دست اندرکاران صنعت نفت (نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی) و انرژی کشور بر خود فرض می‌دانیم در راستای تحقق حماسه سیاسی تکلیف دینی و وظیفه ملی خود را ادا کنیم. ما معتقد به حضور فعال در انتخابات هستیم تا به فضل خداوند با انتخابی عالمانه و مشارکتی چشمگیر، زمینه شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان و گسترده را در کشور فراهم آوریم . بدیهی است که با این مهم، می‌توان نسبت به به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در مسیر خدمت و آبادانی کشور امیدوار بود و در چنین شرایطی رشد و توسعه امری بدیهی است.

با در نظر گرفتن این شرایط آنچه حائز اهمیت است؛ تناسب و ارتباط جهت‌گیری کلان اقتصادی کشور که امسال مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرارگرفته، با فعالیت و حوزه تخصصی نفت است. حماسه اقتصادی بی‌شک در صنعت نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی محقق خواهد شد و از این رو کنشگران نفتی ، اکنون بیش از هر زمان دیگر در معرض ادای تکالیف هستند.

بی‌تردید با ارائه تجارب فنی, تخصصی و گزاره‌های علمی در حوزه صنعت نفت، در راستای سند و اهداف بالادستی که به مثابه چهارچوب‌های عقلانی و مدیریتی و نقشه راه فعالیت‌ها به حساب می‌آیند؛ خلق”حماسه اقتصادی” سریع‌الوصول خواهد بود چراکه ما به توانمندی‌های خود ایمان داریم.

در این راستا با رایزنی و تعامل با مدیران سابق و فعلی، متخصصین، کارشناسان، تولیدکنندگان، مشاوران و پیمانکاران مرتبط با صنعت نفت که در کنار هم “زنجیره توسعه صنعت نفت” را تشکیل می‌دهند؛ معتقدیم و این اعتقاد مبتنی بر مشاهدات عینی ماست که صنعت نفت کشور به دلایل متفاوت داخلی و خارجی در شرایط مناسبی قرار ندارد و از مشکلات فراوانی نظیر کاهش تولید، ناتمام ماندن پروژه‌های بزرگ، کمبود سرمایه، بی‌ثباتی مدیریتی و سیاست‌گذاری، پدیده شوم مهاجرت نخبگان نفتی، وابستگی به سازندگان خارجی و … رنج می‌برد.

حل این مشکلات نیازمند تدابیری ویژه, برنامه‌های دقیق و قابل‌اجرا و اولویت‌گذاری در اهداف است و البته مهم‌تر از این راهکارها، انتخاب مدیری متعهد, با برنامه, دارای سابقه مدیریتی, بینش مناسب و دارای کارنامه درخشان اجرایی لازم است. لذا ضمن احترام به همه کاندیداهای محترم شرکت‌کننده در انتخابات، حمایت قاطع خود را از آقای دکتر محمدباقر قالیباف به دلیل کارنامه درخشان در عرصه‌های مدیریتی, سوابق اجرایی و بینش مناسب اعلام می‌نماییم .

ما بر این باوریم در صورت فعال شدن زنجیره صنعت نفت و انرژی کشور ، علاوه بر افزایش تولید نفت, گاز و محصولات جانبی ، سرمایه‌های سرگردان کشور از بازارهای کاذب به بازارهای مولد نظیر بورس و تولید سرازیر گشته و به تبع آن با مشارکت مردم در توسعه کشور آرزوی آمدن “عزتمندانه مردم بر سر سفره نفت” با ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و افزایش رفاه فراهم می‌گردد.