اعلام حمایت آمریکا از اعتراضات مردمی در ایران

0
215

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی با اشاره به اعتراضات سراسری در ایران گفت، دولت آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده و از حق آن‌ها برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند.

ند پرایس، سه‌شنبه 10 خرداد به‌وقت محلی، در نشست مطبوعاتی این وزارت‌‌خانه خاطر نشان کرد، دولت آمریکا از مردم ایران که در تلاش‌اند صدای خود را به جهانیان برسانند حمایت کرده و واشینگتن از دولت جمهوری اسلامی می‌خواهد تا به حق مردم برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز احترام بگذارد.

او همچنین از جمهوری اسلامی خواست تا این اعتراضات و «مطالبات اولیه» مردم را سرکوب نکنند.

اعتراضات مردمی در ایران پس از سقوط ساختمان «متروپل» در آبادان به صورت چشمگیری افزایش یافت.

العربیه نوشت؛ در این تظاهرات، معترضان با سردادن شعارهایی مانند «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله»، «آبادان تنها نیست»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» حمایت خود را از مردم آبادان نشان داده و نسبت به عملکرد مقامات جمهوری اسلامی انتقاد کردند.

پرایس نیز به شعار «دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست» واکنش نشان داد و گفت، آمریکا به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهد.

در ادامه تظاهرات ضدحکومتی مردم استان خوزستان که به برخی از دیگر استان‌های ایران نیز سرایت کرده، معترضان شامگاه سه‌شنبه 10 خرداد جاده ارتباطی اهواز به اندیمشک را با آتش‌زدن لاستیک‌های خودرو و ایجاد موانع بستند.

مردم شادگان نیز به خیابان‌ها آمده و با ایجاد موانع و آتش‌زدن لاستیک‌های خودرو در سطح این شهر اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به ستم مضاعف و تبعیض سیستماتیک نظام حاکم ابراز داشتند.