اعلام تاریخ رسمی اکران قسمت جدید «آواتار»

0
206

«جیمز کامرون» کارگردان هالیوودی در نهایت از اکران قسمت اول از سه‌گانه جدید و علمی تخیلی «آواتار» در کریسمس سال 2017 میلادی خبر داد.

 پس از انتشار اخبار گوناگون درباره تاریخ اکران قسمت جدید فیلم «آواتار»، «جیمز کامرون» در حالی از کریسمس 2017 به عنوان تاریخ قطعی نمایش عمومی این فیلم خبر داد که فیلم‌هایی چون قسمت هشتم «جنگ ستارگان» و «شماره یک آماده» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» نیز برای نمایش در زمانی مشابه برنامه‌ریزی شده‌اند.

«کامرون» در گفتگو با «مونترال گازتا» با اشاره به این که برنامه ما برای اکران قسمت جدید «آواتار» کریسمس 2017 است گفت: زمانی که ساخت سه گانه جدید «آوتار» که بصورت همزمان در حال ساخت است پایان یافت هر سال یک قسمت را در سینماها اکران می‌کنیم و بدین ترتیب این فیلم‌ها در سال‌های 2017، 2018 و 2019 اکران می‌شوند.

او در سال 2009 فیلم «آواتار» را پس از صرف چهار سال زمان راهی سینما کرد و این فیلم در نهایت با 2.76 میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کرد و به همراه فیلم «تایتانیک» تنها فیلم‌هایی هستند که فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌اند و البته این رکورد با اکران اخیر فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» تهدید می‌شود.

وی در حال حاضر بطور همزمان مشغول آماده‌سازی سه قسمت جدید از این فیلم علمی تخیلی است و طبق گفته «کامرون» این سه گانه جدید از لحاظ داستانی نیز دنباله یکدیگر خواهند بود.

به گزارش ایسنا؛ در این سه گانه جدید «جاش فردمن»، «ریک جافا»، «آماندا سیلور» و«شین سالرنو» به «کمرون» در امر نگارش فیلمنامه یاری داده‌اند.

IMDB