اعطاء جایزه یک عمر فعالیت هنری فستیوال فیلم ونیز به خالق ˝جن گیر˝

0
161

جایزه یک عمر فعالیت هنری هفتادمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به ویلیام فردکین، کارگردان شناخته شده و سرشناس آمریکایی و خالق فیلم ˝جن گیر˝، بخاطر تاثیری شگرف و انقلابی که در سینمای آمریکا داشته، اهدا شد.

 فیلم سینمایی “جن گیر” که سال 1973 میلادی اکران شد یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ قلمداد می‌شود. این فیلم برداشتی از یک رمان درباره دختر دوازده ساله‌ای است که روحش تسخیر شده و مادرش در تلاش برای رهایی او از راه جن‌گیری است.

بنابر این گزارش، در نشست خبری که قبل از دریافت جایزه برگزار شد، ویلیام فردکین خطاب به نسل جوان سینما و فیلمسازان آینده گفت: “چه توصیه‌ای می‌توانم بکنم؟ خوب اگر در رشته سینما تحصیل می‌کنید بلافاصله مدرسه و دانشگاه را ترک کنید. یک دوربین کوچک بردارید و فیلم‌تان را بسازید تدوین کنید و در وبسایت بگذارید، خودتان کار کنید. نگران انتقادات نباشید و بگذارید مردم فیلم‌تان را ببینند.”

Regan-the-exorcist-2824360-1920-1200

به گزارش هنرآنلاین؛ فیلم “جن گیر”، نامزد دریافت دوازده جایزه اسکار و موفق به کسب دو جایزه شد و با بیش از 440 میلیون دلار، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سطح دنیا بود.

گفتنی است، ویلیام فردکین تاکنون بیش از 30 فیلم، سریال تلویزیونی و مستند ساخته که آخرین اثر سینمایی او با عنوان “کیلر جو” در بخش رقابت‌های فستیوال بین‌المللی فیلم کن 2011 میلادی به نمایش درآمد.