اعزام شکوفه یداللهی و سپیده مرادی به مراکز درمانی

0
305

شکوفه یداللهی و سپیده مرادی دو زن درویش محبوس در زندان قرچک سرانجام پس از ۵ ماه پیگیری های مستمر به مراکز درمانی اعزام شدند.

خانم یداللهی در حادثه‌ی گلستان هفتم در اثر اصابت جسم سنگین به ناحیه جمجمه دچار اختلال در بویایی و بینایی و شنوایی شده بود که سرانجام پس از ۵ ماه تحمل درد و عوارض ناشی از جراحات وارده روز گذشته برای معاینه‌ی مقدماتی به بیمارستان اعزام و سپس به زندان بازگردانده شد.

سپیده مرادی نیز به دنبال دندان‌درد شدید پس از پنج ماه تعلل در روند درمانی به سبب بازداشت غیرقانونی و ممانعت مسئولین بهداری زندان زنان قرچک از اعزام به مراکز درمانی تخصصی ، سرانجام روز گذشته توسط پزشک متخصص معاینه و به زندان بازگردانده شد.

به گزارش مجذوبان نور؛ این دو زن همراه با شماری دیگر از زنان درویش در ساعات بامدادی یکم اسفند سال گذشته با شدت عمل نیروهای لباس‌شخصی به وضعی غیرانسانی و همراه با ضرب و شتم بازداشت و در زندان قرچک زندانی شدند اما نه‌تنها به جراحات و آسیب‌های جسمی آنان رسیدگی نشد بلکه در زندان نیز مورد حمله‌ی مجدد گارد زندان قرار گرفتند؛ حادثه‌ای که باعث شد صدها درویش مرد زندانی در زندان تهران بزرگ دست به تحصنی اعتراض‌آمیز بزنند که تا امروز نیز ادامه یافته است.