اعدام و سربریدن های گروهی، واکنش داعش به عملیات تکریت

0
246

گروه موسوم به خلافت اسلامی ( داعش )، همزمان با عملیات گسترده 20 هزار نظامی عراقی برای بازپس گیری شهر تکریت، 7 تن را سر بریده و 10 تن دیگر رااعدام کرد.

داعش در ویدئو هایی که مانند گذشته منتشر کرده، این افراد را خبرچین مرتبط با گروه ها و کشور های درگیر با داعش معرفی کرده اند.
در ویدئو اول، پس از نمایش قربانیان و زخمی های برجامانده از حملات هوایی ائتلاف بزرگ ضد داعش، به مناطق تحت کنترل این گروه، نام و تصویر شش مرد متهم به جاسوسی به همراه اطلاعات مربوط به وابستگی آنها به نمایش درآمده و سپس هرکدام از آنها مقابل دوربین به اتهامات مطرح شده اعتراف می کنند. در پایان نیز هر کدام از آنها در حالی که لباس سرخ مخصوص زندانیان داعش را بر تن دارند، توسط جلاد های نقابدار و سیاه پوش داعش، به مکانی عمومی منتقل شده و مقابل دید عموم، سر از تن آنها جدا می شود.
رادیو جی بی گزارش کرد؛ در ویدئو دوم نیز یکی از اعضای نقابدار داعش، در محلی مشابه یک دفتر کار اداری از اتهام جاسوسی ده مَرد سخن گفته و اعلام می کند که این افراد، پس از دستگیری، تحقیقات دقیق  و همچنین اعترافات خودشان به جاسوسی از گروه دولت اسلامی متهم شده اند. در این ویدئو نیز این ده زندانی ملبس به لباس نارنجی، مخصوص زندانیان داعش، پس از انتقال به محلی دیگر توسط اعضای نقابدار این گروه، از پشت سر مورد هدف گلوله قرار گرفته و اعدام می شوند.