اعتصاب ملاقات دراویش بند ۳۵۰ در اعتراض به عدم انتقال افشین کرم‌پور به بیمارستان

0
204

صبح دیروز، وکلا و فعالان حقوق دراویش محبوس در بند ۳۵۰، در اعتراض به ممانعت از انتقال افشین کرم‌پور، از دیگر دراویش زندانی، به مراکز درمانی در سالن ملاقات حضور پیدا نکردند.

صبح دیروز ۴ تن از دراویش زندانی بند در یک حرکت اعتراضی به ممانعت از اعزام افشین کرم‌پور به بیمارستان با وجود درد شدید دیسک کمر، دست به اعتصاب ملاقات زده و در سالن ملاقات حضور پیدا نکردند. مسئولین قضایی و امنیتی استفاده از لباس زندان و دسبتند را پیش شرط اعزام به مراکز درمانی برای دراویش قرار داده‌اند.

خانواده‌های دراویش زندانی نیز تا ساعاتی پس از اتمام زمان ملاقات حاضر به ترک سالن ملاقات نشده و در نامه‌ای به آقای رشیدی رئیس زندان، خواستار رسیدگی فوری به خواسته فرزندان و همسران خود شدند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان؛همچنین دراویش زندانی نیز پس از اعتصاب ملاقات، با تحصن در پشت درب اصلی بند خواستار رفع موانع اعزام آقای افشین کرم‌پور شدند، این تحصن پس از اینکه مسئولین زندان با وساطت آقای مومنی، مدیر داخلی اوین، قول مساعدت در اعزام فوری آقای کرم پور را دادند، پایان یافت.

پیش از این چندین بار از اعزام اقای کرم‌پور ممانعت شده بود.

دراویش زندانی با استناد به آیین نامه زندان، الزام پوشیدن لباس زندان و دستبند را برای زندانیان سیاسی غیرقانونی و همچنین غیر متداول دانسته، و حاضر به قبول آن نیستند.