اعتصاب غذا رمضان کمال احمد زندانی سیاسی

0
207

«رمضان کمال احمد» زندانی سیاسی بند ١٢ زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به شرایط بد جسمی و درد بیش از حد در دست و پا، حاصله از ضرب و شتم و گلوله به هنگام بازداشت و عدم رسیدگی مسوولین جهت اعزام وی به مراکز درمانی از صبح روز جاری شنبه ۲۱ شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به گزارش دریافتی خبرنامه ملّی ایرانیان از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی ٣۴ ساله از شهروندان شهر کوبانی سوریه که با وجود شرایط وخیم جسمی در بند ١٢ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شد پیش تر در روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴جهت درمان و اعزام به بیمارستان خارج از زندان فراخوانده شده بود.
«رمضان کمال احمد» به علت ضرب و شتم حاصله از زمان بازداشت از ناحیه پا دچار مشکل شدید شده وی صبح روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به هنگام اعزام به بیمارستان، پاسیارمربوطه وی را مجبور به زدن پابند و دست بند کرده و این حرکت موجب اعتراض «رمضان کمال احمد» به علت درد وآزار حاصله از پلاتین در پایش شده و از بستن به پایش خودداری کرده بود.
این حادثه موجب خشم پاسیار مریوطه شد و درحضور چندین نفر از جمله سرپاسیار «پورعسگر » مسوول دایره اعزام، کلت کمری خود را کشیده وکنار سر «رمضان کمال احمد» قرارداده و گفته بود ” قسم می خورم در صورت نبستن پابند تا دقایقی دیگر یک گلوله در مغز تو خالی خواهم کرد و جواب گوی همه چیز نیز خواهد بود”
این امر موجب این شد که این زندانی سیاسی به اجبار با وجود داشتن پلاتین در پا و دردحاصله از بستن پایبند آن را به پای خود بسته و به بیمارستان خمینی تهران جهت ام آرآی اعزام شود و مجددا با پایبند به زندان بازگردد.
«رمضان کمال احمد» در بهار ١٣٨٧، در اطراف شهر ماکو از سوی نیروهای سپاه پاسداران پس از مورد هدف قرار گرفتن گلوله و زخمی شدن بازداشت شد.
در زمان بازداشت «رمضان کمال احمد» به دست نیروهای سپاه پاسداران، با وجود اصابت چندین گلوله به دست و پایش، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نیروهای سپاه با ماشین مسافتی طولانی وی را بر روی زمین کشیده‌اند.
این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر خوی، به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان» (پ ک ک)، به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان نیز حکم اعدام صادره را نقض کرده و ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان قزوین در طول دوران حبس را برای این زندانی سیاسی صادر کرد.
این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا به امروز، در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و زندان رجایی‌شهر کرج، دوران حبس خود را گذرانیده است. وی همچنین به دلیل حکم صادره، در این مدت نتوانسته با خانواده خود ملاقات و یا تماس داشته باشد.
وضعیت سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذاشته، که دست راست وی به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمده است و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های وی دچار کرم‌زدگی می‌شود.
پیش تر عکسهایی از وضعیت بد جسمی این زندانی سیاسی در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته بوده است که در زیر مشاهده می کنید.