اعتصاب غذای ۲ زندانی دیگر در زندانهای گوهردشت کرج و زاهدان

0
351

زندانی مسعود عرب چوبدار حدود ۳۲ ساله که به اتهام جاسوسی در زندان گوهردشت کرج بسر می برد در پی پرونده سازی جدید و اعتراض او به این پرونده سازی ، زندانبانان ولی فقیه وی را از  سالن ۱۲ بند ۴ معروف به سالن زندانیان سیاسی به بند ۱ زندان گوهردشت کرج منتقل نمودند.

این زندانی در اعتراض به این  پرونده سازی و انتقالش به بند ۱ از ۱۸ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است و همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد . بند ۱ زندان گوهردشت محل نگهداری مجرمین خطرناک و معتادین مواد مخدر می باشد.

زندانی مسعود عرب چوبدار  به ۳ سال زندان و ۶ میلیون جریمه نقدی محکوم شده بود ولی علیرغم پایان یافتن محکومیتش بدلیل پرونده سازی جدید توسط بازجویان وزارت اطلاعات علیه وی ،همچنان در زندان بسر می برد .

از طرفی دیگر زندانی حمید نیازی ۵۵ ساله که ۱۲ سال است در زندان زاهدان زندانی می باشد از روز پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه در اعتراض به عدم آزادی  دست به اعتصاب غذا زد و اعلام نمود تا زمانی که آزاد نشود به اعتصاب غذای خویش ادامه خواهد داد .

این زندانی روز جمعه ۲۰ خرداد ماه  از بند ۷ به بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل گردید اما روز بعد مجددا او را به بند ۵ منتقل نمودند . این زندانی در ادامه اعتراضش مقابل درب بند بست نشست و اقدام به شعار دادن نمود  و اینگونه به اعتراض خود ادامه داد . پس از چند ساعت او را مجددا از بند ۵ به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل نمودند .

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، این زندانی متهم به داشتن مواد مخدر و محکوم به حبس ابد می باشد . اما اکثر زندانیانی که در این زندان  محکوم به حبس ابد بودند پس از طی محکومیت ۱۰ ساله آزاد شده اند.