اعتصاب غذای مجتبی داداشی، دانشجوی زندانی، در اعتراض بی‌توجهی مسوولان زندان به بیماری‌اش

0
403

یک منبع مطلع از وضعیت مجتبی داداشی، دانشجوی محکوم به سه سال حبس که در زندان سبزوار به سر می‌برد گفت او از ۳۰ فروردین ماه دچار عفونت دستگاه تنفسی شده و علیرغم درخواست‌هایش برای انتقال به بیمارستان خارج از زندان با آن مخالفت شده است. به گفته این منبع این دانشجو زندانی در اعتراض به بی‌توجهی مسوولان به وضعیت سلامتی‌اش و عدم اعزام او به بیمارستان از روز دوم اردبیهشت ماه در زندان سبزوار اعتصاب غذا کرده است.

مجتبی داداشی پس از صدور حکم سه سال حبس از سوی دادگاه انقلاب، به دلیل روند ناعادلانه دادگاه‌های ایران، تقاضا تجدیدنظر نداد. حکم او عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد و ده روز پس از تایید حکمش در تاریخ ۲۴ فروردین ۹۸ برای اجرای آن به زندان سبزوار منتقل شد. او به گفته منبع مطلع در بندی غیربهداشتی و با زندانیان پرخطر به سر می‌برد.

به گفته این منبع «داروهای بهداری نه تنها فایده نکرده که بدتر هم وضعیت شده و از دو روز پیش چشم‌هایش هم زرد شده. او سابقه عفونت تنفسی نداشته و به نظر می‌رسد به دلیل محیط آلوده و کثیف زندان مبتلا به عفونت شده باشد.»

این منبع گفت: «مجتبی به دلیل وضعیتش و عدم توجه مسوولان زندان برای انتقالش به بیمارستان از روز دوم اردبیهشت ماه دست به اعتصاب غذا در زندان زده است.»

این منبع گفت: «مجتبی در بندی با زندانیان پرخطر به سر می‌برد. اساسا زندان سبزوار دارای تفکیک جرایم و زندانی سیاسی نیست. او پس از انتقالش به زندان درخواست داده بود که او را به بند دیگری منتقل کنند که دادستان سبزوار نیز موافقت کرده و او ب بند دار القران زندان منتقل شده بود، شبیه حسینیه در زندان است که تمیز است اما بعد چند روز او به بندی دیگری منتقل شده که به گفته مجتبی اصلا بهداشت در آن رعایت نمی‌شود.»

مجتبی داداشی، متولد ۱۳۷۴، دانشجوی ترم آخر رشته علوم سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به دلیل انتشار ویدیویی در صفحات اجتماعی در بهمن ۹۷  متهم به سه اتهام و نهایتا سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق شد.


به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ این دانشجو به دو اتهام «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» در دادگاه انقلاب سبزوار و همچنین برای اتهام «توهین به سران قوه» در دادگاه کیفری سبزوار متهم شد. هر دو این دادگاه‌ها توسط قاضی محمد غلامی در یک روز (۲۵ اسفند ۹۷) و در یک جلسه برای او به صورت غیرعلنی برگزار شد. او طبق حکمی که در روز ۱۴ فروردین ماه دریافت کرد به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و به اتهام توهین به سران سه قوه به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.