اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به انتقال همبندیانشان به سلول انفرادی

0
169

روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه  ۱۵ زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به یورش وحشیانه زندانبانان ولی فقیه و انتقال ۳ تن از همبندیانشان (کشیش سعید عابدینی، خالد حردانی و مصطفی اسکندری) به سلولهای انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند.

اسامی زندانیان سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده اند به قرار زیر می باشد:حمزه سواری ،ابوالقاسم  فولادوند ،میثاق یزدان نژاد، اسدالله هادی، صالح کهندل ، پیروز منصوری، سعید ماسوری، رضا اکبری منفرد ،ماشالله حائری ،حشمت الله طبرزدی،شاهرخ زمانی ،افشین حیرتیان، سعید شیرزاد، امیر امیر قلی و شاهین ذوقی تبار.

زندانی خالد حردانی در اعتراض به رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی زندانبانان  در سلولهای انفرادی اقدام به اعتصاب غذای خشک نمود و روز پنجشنبه ۲۰ فروردین ماه وضعیت جسمی وی به حدی حاد شده بود که او را به بهداری زندان منتقل نمودند. این زندانی در شرایط حاد جسمی بسر می برد.

از طرفی دیگرکشیش زندانی سعید عابدینی هنگامی که به سلول انفرادی منتقل می شد کتاب مقدس انجیل را با خود برده بود هنگام ورود به سلول انفرادی بدستور مردانی رئیس زندان کتاب مقدس انجیل را از او گرفتند و به زیر پاهای خود انداختند و لگد مال کردند در این هنگام کشیش نسبت به این رفتار توهین آمیز و غیر انسانی آنها اعتراض می کند که وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، کشیش زندانی در اعتراض به رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی  از زمان انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است.