اعتصاب غذای جعفر اقدامی در اعتراض به بدرفتاری با کودکان در سالن ملاقات و ممنوع‌الملاقات کردن یک کودک

0
251

یک منبع مطلع گفت جعفر (شاهین) اقدامی، زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج، در اعتراض به «آزار کودکان هنگام بازرسی بدنی در سالن ملاقات و ممنوع الملاقات کردن برادرزاده‌ خردسالش» دست به اعتصاب غذای اعترضی سه روزه زده است.

این منبع مطلع اعلام کرد که زندان رجایی شهر برادرزاده سه ساله شاهین اقدامی را به دلیل ترسیدن و گریه هنگام بازرسی بدنی ممنوع الملاقات کرده است: «هفته پیش برادر شاهین با اصرار دو فرزند خردسالش، آنها را هم با خود به ملاقات شاهین برد، ولی بازرسی بدنی شدید و تفتیش بدن آنان با نوعی میله‌های فلزی طوری بچه‌ها را ترسانده بود که بچه‌ها زدند زیر گریه، وقتی به مسئولان زندان اعتراض کردند گفته حتما این بچه چیزی همراهش داشته که ترسیده و دیگر نباید به ملاقات بیاید.»

این منبع گفت که آقای اقدامی برای جلب توجه مسئولان زندان به لزوم بازبینی در نحوه بازرسی خانواده‌ها و به ویژه کودکان اقدام به تراشیدن موهای سر خود کرده و اعتراض خود را نیز در نامه‌ای رسمی به مسئولان زندان اعلام کرده است.

شاهین اقدامی ممنوع الملاقات کردن یک کودک سه ساله و بدون مسئولیت حقوقی به دلیل ترسیدن در هنگام بازرسی بدنی را «مغایر با اخلاق، قانون و عقل سلیم» خوانده است.

شاهین اقدامی، ۳۹ ساله، هشتم شهریور ۱۳۸۷ به دلیل شرکت در مراسمی برای یادبود اعدام شدگان سیاسی در «خاوران» بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با گروه‌های مخالف نظام به ۵ سال زندان محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر و با اعتراض دادستان به ۱۰ سال افزایش یافت.

شاهین اقدامی پیش از این نیز در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۰ به دلیل فعالیت‌های سیاسی بازداشت و مدتی زندانی شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران؛ زندان رجایی شهر کرج یکی از زندان‌های امنیتی ایران است که عمدتا محل نگهداری زندانیان با جرائم خطرناک است، با این وجود سالن ۱۲ این زندان محل نگهداری بیش از شصت زندانی است که با جرائم عقیدتی و امنیتی به حبس محکوم شده اند. اغلب این زندانیان در دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده و به عنوان تبعید به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده اند.