اعتصابات کارگری، تداوم اعتراضات دانشجویی و فراخوان تظاهرات برای روز چهارشنبه

0
242

با وجود سرکوب خونین معترضان در ایران، اعتصاب‌ها، تجمعات و اعتراضات سراسری در این کشور همچنان ادامه دارد و فراخوان‌هایی برای تظاهرات روز چهارشنبه 20 مهر منتشر شده است.

دانشجویان معترض دانشگاه تربیت مدرس تهران، سه‌شنبه 19 مهر با سر دادن شعار «سنندج، زاهدان، خونین تمام ایران» نسبت به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در سنندج و کشتار معترضان در زاهدان اعتراض کردند.

دانشجویان دانشگاه گیلان نیز با شعار «دانشجوی با غیرت، حمایت حمایت» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه هنر تهران، در حرکتی اعتراضی، به شکل کلمه‌ «خون» در کنار هم ایستاده و شعار «زن زندگی آزادی» سر دادند.

دانش‌آموزان یکی از مدارس بندر انزلی، امروز با برداشتن مقنعه‌های خود و هم‌خوانی ترانه اعتراضی «برای» از شروین حاجی‌پور، از تظاهرات سراسری در ایران حمایت کردند.

دانش آموزان مهاباد هم با سردادن شعارهایی از جمله «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و «ژن، ژیان،آزادی» در خیابان‌های این شهر تجمع کردند.

همزمان با انتشار فراخوان معترضان ایرانی برای برگزاری تظاهرات سراسری در روز چهارشنبه (فردا) «جوانان محلات تهران» نیز با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواستند تا در این روز، در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر تهران حضور داشته باشند.

العربیه نوشت؛ این بیانیه از مردم خواسته «تا از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تا سپیده‌دم روز پنج‌شنبه در خیابان‌ها حضور داشته و راه سقوط جمهوری اسلامی را مهیا سازند.»

اعتراضات مردم ایران دیشب برای بیست و چهارمین شب متوالی در شهرهای کُردستان به ویژه سنندج، به‌‌رغم سرکوب شدید ادامه یافت و همزمان هم جوانان محلات تهران در فراخوانی از مردم خواسته‌اند چهارشنبه خیابان‌های پایتخت را به تسخیر خود درآورند.