اعتراض کانون شهروندی زنان به بازداشت مهدیه گلرو

0
157

کانون شهروندی زنان با صدور بیانیه نسبت به بازداشت مهدیه گلرو اعتراض کرد. مهدیه گلرو از اعضای کانون شهروندی زنان که تصویرش در تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها منعکس شده بود، صبح روز یک‌شنبه ۴ آبان در خانه‌اش بازداشت شده‌ است.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ علت تجمع فعالان زن در مقابل مجلس در روز ٣٠ مهرماه اعتراض به اتفاق اسیدپاشى به صورت چند زن در اصفهان بود که همزمان با تصویب کلیات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس رخ داد. تصویب نهایى این طرح، مستمسکى به دست کسانى خواهد بود که به بهانه حجاب زنان، آنان را مورد تهدید یا حمله فیزیکى قرار بدهند. اسیدپاشى به صورت زنان به همین بهانه مبارزه با بدحجابى صورت گرفته است.

متن کامل این بیانیه به گزارش تارنمای ندای سبز در پی می آید:

اعتراضات مردمی علیه اسیدپاشی های اصفهان هر روز شکل جدی تری به خود گرفته و از سطح مطبوعات و رسانه ها فراتر رفته و به تجمعات خودجوش مردمی کشیده شده است.
در حالی که اصرار مردم برای شناسایی و ریشه کن کردن تمام عوامل و اوامر و بستر فرهنگی – فکری- سیاسی و… روز به روز جدی تر شده و تا کنون پس از گذشت حداقل ۸ مورد اسیدپاشی در یک ماه گذشته، هنوز اطلاعات دقیق و درست و برخورد قابل ارائه به افکار عمومی وجود ندارد اما معترضان به اسیدپاش مورد تهدید، بازداشت و تعقیب نهادهای امنیتی- نظارتی قرار گرفته اند.

مهدیه گلرو یکی از اعضای کانون شهروندی زنان که در تجمع سی ام مهر ماه مقابل مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و اعتراض مسالمت آمیز خود را در کنار زنان فعال، فعالان مدنی و اعضای کانون شهروندی زنان با شیوه ای حذفی و با پرهیز از خشونت بیان نموده بود، سه روز بعد بازداشت شد.

کانون شهروندی زنان با اعتراض به بازداشت یکی از اعضای این نهاد مدنی از مسئولان می خواهد تا به جای برخورد با معترضان اسیدپاش با عوامل اسید پاشی برخورد نماید تا احساس امنیت به جامعه و به ویژه زنان بازگرداند و از این رو خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط خانم گلرو می باشد.