اعتراض های وزارت امور خارجه و قوه قضائیه ایران نسبت به حکم دادگاه نیویورک

0
378

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حکم دادگاهی در نیویورک آمریکا علیه ایران مبنی بر پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر را محکوم کرد. حسین جابر انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، این حکم را “ظالمانه، مضحک و بی‌معنا” خواند.

حسین جابر انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به حکم دادگاهی در آمریکا گفت: این حکم ظالمانه هم اصل عدالت را به سخره می‌گیرد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ضمن متهم نمودن قوه مجریه آمریکا در همدستی برای صدور این حکم، خاطرنشان کرد: «چنین احکامی پیام بسیار خطرناک و معناداری به تروریست‌ها و حامیان آنها می دهد که با خیال راحت و آسوده مردم آمریکا و جهان را بکشید … در واکنش به جنایات شما، قویترین و مؤثرترین دشمنانتان را هدف قرار می دهیم».

بدنبال شکایت خانواده‌های قربانیان حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر، دادگاهی در آمریکا، ایران را به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی محکوم کرد.

محمدجواد لاریجانی: القاعده را چه کسانی ایجاد و تأمین مالی نمودند؟

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این حکم گفت: اگر بنا باشد کسی را بابت حادثه ۱۱ سپتامبر محاکمه کنند باید یاران متحد آمریکا در منطقه محاکمه شوند که القاعده را ایجاد و پولش را تأمین کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تأکید کرد: باید بررسی شود که از میان اعضای دستگیر شده القاعده آیا حتی یک ایرانی نیز وجود دارد.

محمدجواد لاریجانی افزود: «اعضا دستگیر شده القاعده اهل کجا هستند؟ بودجه القاعده از کجا تأمین می شد؟ سازمان سیا چه نقشی در ایجاد این گروه تروریستی داشت؟».

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ این مقام قوه قضائیه با اشاره به توافق جامع اتمی میان ایران و کشورهای غربی گفت: اگر تصور می شد که مذاکرات هسته‌ای روزنه‌ای برای نرمش و کرنش در مقابل آمریکا و اسرائیل ایجاد کرده است، اشتباه بزرگی می‌کنند.

www.youtube.com