اعتراض هاشم زاده، رئیس معاون امنیت دادستان تبریز به حکم امداگران کمپ

0
515

هاشم زاده، رئیس معاون امنیت دادستان تبریز، به حکم امداگران کمپ سرند که توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه عمومی تبریز صادر شده بود، اعتراض کرد.

بنا به گزارش دریافتی از رهسا نیوز، شعبه ۱۱۲ دادگاه عمومی تبریز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۲، امدادگران کمپ سرند را به اتهام پخش نان کپک زده و تمرد از مامور به یک سال حبس تعزیری و ۹۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده بود که این حکم توسط ریس امنیت دادستان تبریز مورد اعتراض قرار گرفته است.

هاشم زاده، رئیس معاون امنیت دادستان تبریز به حکم صادره برای حسین رونقی و دیگر امدادگران، به دادگاه تجدید نظر تبریز اعتراض کرده و گفت:” حکم های صادره کم بود و متناسب با جرم امدادگران نیست”.

گفتنی است هاشم زاده قبلا حسین رونقی ملکی و سایر امدادگران کمپ سرند را تهدید کرده بود که در این اتهام حداقل به دو سال حبس محکومتان خواهم کرد.

همچنین وی پیشتر، ضمن تهدید خانواده حسین رونقی گفته بود:” نمی گذارم حسین خارج از زندان بماند، حتی اگر قرار باشد او در داخل زندان جانش را بدهد”.

لازم به ذکر است، حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر که از پاییز سال گذشته در مرخصی استعلاجی بسر می برد، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۹۲ و اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به علت عدم تمدید مرخصی و پس از چند نوبت بازجویی به زندان اوین فراخوانده شد.

بازگشت حسین رونقی به زندان در حالی صورت گرفت که برخلاف نظر پزشکان و با وجود بیماری و کم کاری کلیوی و همچنین با وجود التهاب پروستات و مثانه و برخی مشکلات جسمی دیگر دادستانی تهران به وی اعلام کرده است بخاطر انتخابات ریاست جمهوری باید به زندان برگردد.

حسین رونقی ملکی از بازداشت شده های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد