اظهارات ‘عجیب’ نماینده کنگره آمریکا درباره حملات تهران

0
300

نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در اظهاراتی ‘عجیب’ از ‘فواید حمایت از طراحان حملات تهران’ با هدف مقابله با حکومت ایران سخن گفته است.

آقای روراباکر که روز گذشته، پنجشنبه، در جریان یک جلسه استماع درباره حزب الله لبنان در کنگره آمریکا و با کارشناسان سخن می‌گفت با اشاره به حملات روز چهارشنبه در مرکز تهران، رو به حاضران در جلسه کرد و گفت: “شاید این فکر بدی نباشه که آمریکا از سنی‌هایی که به حزب الله و شیعه‌های دشمن ما حمله می‌کنند، حمایت کنه، این فکر خوبی نیست؟”

او پس از طرح این اظهار‌نظر با پاسخ یکی از کارشناسان حاضر در جلسه روبرو شد که می‌گوید: “این حملات از سوی داعش صورت گرفته و ما نباید به هیچ وجه از آن حمایت کنیم و باید آن را محکوم می‌کنیم.”

با وجود این، آقای روراباکر با ذکر مثالی می‌گوید: “مثلا می‌دانستیم که جوزف استالین که آدم بدی بود و هرگز نباید با او همکاری می‌کردیم، اما با وجود اذعان به بد بودنش برای از پای درآوردن هیتلر… شاید بد فکری نباشه که اجازه دهیم گروه‌های رادیکال اسلامی به جان هم بیافتند.”

در پاسخ به این اظهار نظر هم یکی دیگر از کارشناسان حاضر در جلسه می‌گوید: “این یعنی حمایت از داعش. ما باید داعش را نابود کنیم.”

دینا روراباکر، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، که از ناحیه ساحلی در جنوب غربی شهر لس‌آنجلس به کنگره راه یافته است، به اظهارات جنجالی به ویژه در زمینه سیاست خارجی آمریکا شهرت دارد.

اظهارات این نماینده کنگره آمریکا با مخالفت‌هایی مواجه شده است. شورای ملی ایرانیان آمریکا، نایاک، باانتشار ویدئو سخنان آقای روراباکر از سخنان او شدیدا انتقاد کرده و طی بیانیه ای رسما از او خواسته نسبت به این اظهارات “عذرخواهی کند”.

او پیش‌تر هم به علت اظهارنظر درباره “حق شبه جزیره کریمه برای پیوستن به خاک روسیه” در رسانه‌های آمریکا مورد انتقاد وسیع قرار گرفته است.

از آقای روراباکر که از حامیان جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست به عنوان یکی از گزینه‌های احراز پست وزیر خارجه صحبت به میان آمده بود.

به گزارش بی بی سی؛ در حملات روز چهارشنبه به ساختمان ملاقات مردمی مجلس جمهوری اسلامی و آرامگاه خمینی، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در این کشور، ۱۷ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.