اطلاعیه مطبوعاتی «جیمز بزان» نماینده پارلمان کانادا در خصوص محکومیت اعدام ریحانه جباری

0
344

بنا به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ مرکز خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام گزارش کرد، طبق آخرین گزارش رسیده، «جیمز بزان» نماینده پارلمان کانادا در خصوص محکومیت اعدام در ایران و به‌ویژه در محکومیت اعدام ریحانه جباری اطلاعیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد.

جیمز بزان در بخشی از این اطلاعیه نوشته است: «من از اعدام ریحانه جباری به دست رژیم جمهوری اسلامی خشمگین هستم اما متعجب نیستم. او (ریحانه) به‌صورت ناعادلانه محاکمه شد، ریحانه تنها در دفاع از خودش مجبور به کشتن شخصی که قصد تجاوز به او را داشت، شد. من از صمیم قلب به خانواده او تسلیت میگویم. من شخصاً بارها از ریحانه جباری در پروژهٔ جهانی‌ حمایت از زندانیان سیاسی ایرانی‌ دفاع کردم. امیدوار بودم با بالا بردن اطلاعات جامعه و ایجاد فشار سیاسی بر روی پروندهٔ ریحانه جباری، رژیم جمهوری اسلامی را از اجرای این حکم منصرف کنیم.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «این عمل یک لکهٔ خونین در سابقهٔ حقوق بشر ایران محسوب می‌شود. این منزجرکننده است که رژیم ایران به جامعه بین‌الملل توجهی‌ نکرد و بر روی اجرای حکم تلاش و پافشاری کرد. ادامه بی‌توجهی رژیم ایران نسبت به خشونت‌های حقوق بشری در مقابل مردم رقّت انگیز است. ما نباید فراموش کنیم تمام این جنایات روزمره ‌درون ایران اتفاق می‌افتد و ما باید توجه خودمان را در سطح جهانی‌ به آن‌ها معطوف کنیم. مردم ایران سزاوار کرامت، بزرگی‌، احترام و آزادی هستند که از سوی جمهوری اسلامی نقض می‌شود.»